Hlavní obsah
Audi S8 se od klasické A8 liší jen decentně. Foto: Audi 5x

Audi odhaluje S8. Vrcholná verze limuzíny má dvakrát přeplňovaný osmiválec

Audi Sport sice do svých eskových modelů dnes běžně montuje vznětové motory, ale limuzína S8 si zachovává výkonnou zážehovou jednotku. A také přidává trochu té elektřiny.

Audi S8 se od klasické A8 liší jen decentně. Foto: Audi 5x
Audi odhaluje S8. Vrcholná verze limuzíny má dvakrát přeplňovaný osmiválec

V poslední generaci vozů jako je SQ5, S6 či S7 je vznětový šestiválec populární ingrediencí divize Audi Sport. Limuzínu S8 známe z minulosti třeba i s desetiválcem, který byl úzce spojen s legendárním atmosférickým motorem Lamborghini. Už v minulém vydání byl však k dispozici osmiválec.

Nejvýkonnější verzi poznáte podle čtveřice koncovek výfuku.

Foto: Audi

Nyní, po dvou letech od premiéry klasické A8 nové generace, představují čtyři kruhy také „eskovou” verzi. Má dvakrát přeplňovaný osmiválec o zdvihovém objemu čtyř litrů. Výkon dosahuje 563 koňských sil. K téměř 2,5 tunám hmotnosti se pak hodí zásoba 800 newtonmetrů maximálního točivého momentu. Ty musí zvládat osmistupňová samočinná převodovka. Jízdní parametry ještě nebyly zveřejněny, neboť nejsou homologovány.

Uvnitř si můžete nakonfigurovat s odlišnými materiály.

Foto: Audi

Sportovní sedadla nesou známé stylizované S.

Foto: Audi

Součinný je také mild-hybridní systém se startér-generátorem. Pracuje v rámci 48 voltové soustavy a startuje motor v režimu stop-start, rekuperuje energii při deceleraci ale také velkému agregátu odlehčí při akceleraci.

Ve standardu pak najdete aktivní vzduchový podvozek včetně monitorování nerovností před vozidlem. Do zatáčky si pak velké Audi pomáhá natáčením zadních kol či sportovním zadním diferenciálem pohonu všech kol. Zvenčí vrcholnou verzi poznáte podle odlišné masky chladiče či čtveřice koncovek výfuku. Ceny ani datum uvedení na trh zatím nejsou známé.

Takto vypadá současná generace Audi A8.

Foto: Audi

yknivoNumanzeSaNyknalC

Výběr článků