Hlavní obsah
Audi S6 Avant je nejpraktičtější variantou z trojice. Foto: Audi 4x

Audi Sport představuje S6 a S7. V Evropě na naftu, jinde na benzin

Hned tři eskové modely představuje Audi Sport. Jedná se o přímé příbuzné v rámci vyšší střední třídy, samozřejmě odvozené od běžných „Áčkových” verzí. Jedná se o S6, S6 Avant a S7.

Audi S6 Avant je nejpraktičtější variantou z trojice. Foto: Audi 4x
Audi Sport představuje S6 a S7. V Evropě na naftu, jinde na benzin

Závodní oddělení Audi Sport se na běžných vozech se čtyřmi kruhy ve znaku nejvíce vyřádí v rámci kúry RS. Ovšem varianty S jsou tradičním mezistupněm. Nyní došlo na vyšší střední třídu. Novinky přijíždí poprvé se vznětovým motorem, ovšem jen pro starý kontinent.

Právě v Evropě tyto tři modely pohání třílitrové TDI s mild-hybridním pohonem, který pracuje s motor-generátorem a 48-voltovou elektrickou soustavou. V podstatě jde o stejný pohon distribuovaný na všechna čtyři kola, jako najdete v nedávno představeném SQ5 TDI. Má 527 kilowattů a rovných 700 newtonmetrů.

Audi S6 ve variantě sedan

Foto: Audi

Audi S7 Sportback konkuruje například Mercedesu-AMG CLS 53. Alespoň tedy mimo Evropu, kde má zážehový motor.

Foto: Audi

Zrychlení z nuly na stovku zabere u sedanu 5 sekund, respektive 5,1 u kombi a fastbacku. Na ostatních trzích, včetně Spojených států nebo vybraných asijských zemí, bude ve stejných vozech zážehové srdce. Konkrétně jednotka 2,9 TFSI s výkonem 331 kilowattů.

Vizuálně se novinky liší nárazníky, dvaceti či jednadvacetipalcovými koly a výfukovými koncovkami. Vozy mají o 20 milimetrů nižší světlou výšku, za příplatek lze zvolit natáčení zadní nápravy. Seznam technické příplatkové výbavy zahrnuje také adaptivní vzduchový podvozek, sportovní samosvorný diferenciál na zadní nápravě či karbon-keramické kotouče.

Eskové verze poznáte podle čtyř koncovek výfuku.

Foto: Audi

yknivoNumanzeSaNyknalC

Výběr článků