Hlavní obsah

Test Škody Kodiaq s nejsilnějším benzínovým motorem

Novinky, Martin Žemlička

Dvoulitrové TSI naladěné na 138 kW (180 k) je nejsilnějším benzínovým motorem pro až sedmimístné SUV Kodiaq. Na výběr z benzínových motorů pak máte už jenom čtrnáctistovku (110 kW/150 k), vyhovující spíše defenzivním řidičům. Jaká byla dynamika a spotřeba u nejvýkonnější benzínové varianty? Porovnání s čtrnáctistovkou ukázalo zajímavé výsledky.

Foto: Martin Žemlička, Novinky

Škoda Kodiaq 2,0 TSI

Článek

Když si chcete pořídit to nejlepší, co nabízí benzínové agregáty do Škody Superb, máte na výběr dokonce až 206 kW, tedy hezky postaru 280 koní. To v případě hřmotnějšího a aerodynamicky hůře tvarovaného kodiaqu je zážehovým maximem 132 kW (180 koní). Dynamicky na tom není tato varianta vůbec zle a dle továrních údajů nabídne v rámci modelu kodiaq nejlepší zrychlení z nuly na 100 km/h (rovných osm sekund).

BEZ KOMENTÁŘE: Zrychlení Škoda KodiaqVideo: Novinky

Razantnost nechybí, výhradně však při rychlostech do 180 km/h, pak už motor ztrácí dech a nad 200 km/h jako by jej ztratil úplně. Každý kilometr navíc, který ukazuje digitální rychloměr trvá velmi dlouho. Dvoulitrová TSI jednoduše nemohou konkurovat třeba třílitrovým šestiválcům, z počátku nabídnou slušnou akceleraci, ale později už nemají dostatek síly překonávat odpor vzduchu. Ale nejspíš to nevadí, vždyť kdo by potřeboval prohánět auto o půdorysu zahradní chatky dvěstěpadesát? To by nebylo ani zábavné, ani bezpečné.

Foto: Martin Žemlička, Novinky

Škoda Kodiaq 2,0 TSI

Zajímavé je, že na „tachometrových” 200 km/h potřebujete při zrychlení z klidu celých 49 sekund. Ještě ve 197 km/h má sedmistupňové DSG zařazenou pětku (5250 otáček), poté automat přeřadí na šestý stupeň, se kterým vydrží až do udávaných 207 km/h (na velmi dlouhém úseku se nám podařilo tachometrových 211 km/h, čili údaj výrobce bude odpovídat realitě).

Když porovnáte zrychlení 1,4 TSI s DSG a 2,0 TSI, tak při disciplíně 0-150 km/h je silnější, o 40 tisíc dražší motor samozřejmě rychlejší - zvládne to o dvě sekundy rychleji, v řeči absolutních čísel za 20 sekund.

Foto: Martin Žemlička, Novinky

Škoda Kodiaq 2,0 TSI

Pružné zrychlení, které jsme naměřili je pak následující: 80-120 km/h při kickdownu za 7,96 sekundy a zrychlení 100-160 za rovných patnáct sekund. Pro srovnání: benzínový vrchol v superbu, který je o 100 koní výkonnější a nemusí se prát s tak velkými aerodynamickými odpory, zvládne zrychlit z 80-120 km/h pod čtyři sekundy.

Důležitým parametrem je samozřejmě spotřeba paliva: při přebrání ukazoval palubní počítač hodnotu velice zajímavých 8,4 l/100 km, po „přidání” sedmnácti stovek povětšinou dálničních kilometrů už to bylo stále přijatelných 9,2 l/100 km. Při srovnání s motorem 1,4 TSI spojeným s šestistupňovým DSG byla naše dlouhodobá spotřeba rovných 10 litrů. Ve městě ale mají obě pohonné jednotky stejnou spotřebu - mezi 11 a 12 litry naturalu 95.

Foto: Martin Žemlička, Novinky

Škoda Kodiaq 2,0 TSI

Briskně pracující sedmistupňové DSG točí při 90 km/h na nejvyšší stupeň pouhých 1500 otáček (na šestku 2000) a při českém dálničním maximu pak 2200 (na šestku 2900). To čtrnáctistovka, spojená se šestistupňovým DSG točí při 130 km/h o 300 otáček více.

Dieselové motory jsou pro kodiaq poptávanější variantou. Pokud byste nechtěli jít s davem, je lepší připlatit si za silnější provedení, které je na tom dynamicky lépe než čtrnáctistovka. Tu jsme chválili v superbu, kde předvádí velmi slušnou razanci a skutečně stačí i svižněji jezdícím řidičům. V kodiaqu, který je se stejnou motorizací proti superbu těžší až o závratných 210 kg, je už čtrnáct set kubíků málo.

Foto: Martin Žemlička, Novinky

Škoda Kodiaq 2,0 TSI

Škoda Kodiaq 2.0 TSI DSG 4x4
Motor:1984 ccm, zážehový čtyřválec, turbo
Max. výkon:132 kW (180 k) při 3900-6000 ot./min.
Max. točivý moment:320 Nm při 1400-3940 ot./min.
0–100 km/h:8,0 s
Nejvyšší rychlost:207 km/h
Průměrná spotřeba:7,4 l/100 km
Pohotovostní hmotnost:1 695 kg
Poháněná náprava:4 x 4
Cena základní verze:693 900 Kč (1.4 TSI, MAN, 4x2)
Cena s testovanou motorizací:783 900 Kč

Reklama

Související témata:

Výběr článků

Načítám