Hlavní obsah
Seat Exeo Foto: Martin Žemlička, Novinky

Test Seatu Exeo 2,0 TDI: stará technika ve španělském kabátě

Seatu chyběl vůz střední třídy a geniálním tahem koncernu se k němu dostal velmi jednoduše. Nový Seat Exeo je totiž až na detaily věrnou kopií Audi A4 minulé generace - z Ingolstadtu se dokonce převezla kompletní výrobní linka. Hlavním lákadlem tak je především zajímavá prodejní cena a bohatá základní výbava. Jak je na tom technika jsme zjišťovali v klasickém týdenním testu.

Seat Exeo Foto: Martin Žemlička, Novinky
Test Seatu Exeo 2,0 TDI: stará technika ve španělském kabátě

Exteriér má jinou přední masku, odlišná zrcátka a několik drobností na zádi vozu, jinak je totožný s minulou Audi A4. Předek, jenž zapadá svým tvarem a provedením mezi současné Seaty nicméně působí naroubovaně. Pochválit musíme pěkná 18palcová litá kola.

Interiér je rovněž totožný, námi testovaná verze Sport měla jiná sedadla s lepším bočním vedením. Posezení za volantem se hledá snadno i pro majitele nekonfekčních postav. Ukazatele, ač je na nich znát stáří, působí přehledným dojmem a jsou i dobře čitelné.

Seat Exeo

Foto: Martin Žemlička, Novinky

Pochválit lze i dobře tvarovaný a vhodně velký volant. Naopak kritiku zaslouží loketní opěrka, která je prakticky nepoužitelná - je špatně umístěná, takže vadí při řazení i zatažení ruční brzdy. Středový panel vypadá hodně zastarale, pokud ale pomineme estetické hledisko, lze pochválit Audi, respektive Seat za dobrý výběr materiálů a koneckonců i jejich zpracování.

Seat Exeo

Foto: Martin Žemlička, Novinky

Nejsilnější TDI 

Druhý nejsilnější motor z nabídky, jenž jsme dostali k testu, spaluje naftu. Jde o 2,0 TDI s výkonem 170 koní a především 350 Nm točivého momentu.

Díky vstřikování common-rail byl testovaný motor po zahřátí kultivovaný a neobtěžoval posádku hlukem. Přehlédnout nelze spotřebu, jenž i při plném zatížení a jízdě na plný plyn jen málokdy překročí sedm litrů. Při trochu úsporné jízdě není problém jezdit mimo město za pět litrů nafty.

Seat Exeo

Foto: Martin Žemlička, Novinky

Motor má dostatek elánu; kolem dvou tisíc výrazněji ožívá a předvádí výborný zátah. Převodovka je s motorem dobře sladěna, má šest stupňů, přičemž první dva jsou krátké, poslední šestka je vysloveně dálniční rychlostí. Řazení je přesné, dráhy jsou vymezeny dostatečně.

Těžký motor vepředu = ukázková nedotáčivost

I přes těžkou příď se testované Exeo vrhalo do zatáček s nebývalou chutí, tvrdší podvozek také zajišťoval, že se auto v zatáčkách naklánělo jenom velmi málo (otázkou je, jak se bude chovat standardní podvozek, v testu jsme měli příplatkový snížený podvozek). I přes úpravy na podvozku se stále jedná o velmi nedotáčivé vozidlo.

Celkově se Exeo povedlo - snese srovnání s vozy střední třídy, i když na ty nejlepší pochopitelně nedosáhne. Jízdní vlastnosti nejsou špatné, ale těžká příď kazí rychlejší jízdu. Prostornost bude patřit k průměru, cenově je ale Exeo zajímavé - i základní výbavy jsou slušně vybavené. Ceny začínají na půlmiliónu korun za benzínovou šestnáctistovku (102 k), nejlacinější turbodiesel (2,0 TDI, 140 k) seženete za 590 tisíc.

Seat Exeo

Foto: Martin Žemlička, Novinky

TECHNICKÉ ÚDAJE
Motor:1968 ccm, čtyřválec, vznětový, turbo
Max. výkon:125 kW (170 k)
Max. točivý moment:350 Nm od 1750 ot./min.
0 - 100 km/h:8,4 s
Nejvyšší rychlost:229 km/h
Průměrná spotřeba:5,9 l/100 km
Pohotovostní hmotnost:1455 kg
Poháněná náprava:přední
Cena základní verze:669 900 Kč
yknivoNumanzeSaNyknalC
Sdílejte článek

Seznam.cz zavádí tlačítko Líbí se

Dejte redakci i ostatním čtenářům vědět, jaký obsah stojí za přečtení.

Články s nejvyšším počtem Líbí se se budou častěji zobrazovat na hlavní stránce Seznamu a přečte si je více lidí. Nikomu tak neuniknou zajímavé zprávy.

Reklama

Výběr článků