Americká automobilka General Motors v loňském roce podle studie prodělala na každém vozu prodaném v Severní Americe v průměru 1271 dolarů. Japonská Toyota Motor naopak na každém automobilu vydělala 1715 dolarů. Nejlépe si vedla japonská společnost Nissan Motor, jejíž zisk na jeden automobil dosáhl 2135 dolarů.

Některé z důvodů rozdílů v ziskovosti, například rostoucí výdaje na zdravotní péči a slabý kurz japonského jenu, nemohou americké automobilky ovlivnit. Podle studie by však mohly zvýšit zisk na jeden automobil až o 1500 dolarů zlepšeními v designu, stabilnější cenovou politikou a dalšími kroky.

Americké automobilky GM, Ford a Chrysler nyní kvůli konkurenci z Japonska a Jižní Koreje a stoupajícím nákladům na suroviny, zdravotní péči a penze provádějí rozsáhlá restrukturalizační opatření, včetně propouštění a uzavírání továren.