Čtvrtletní zisk překonal očekávání analytiků, kteří jej podle průzkumu Reuters Estimates odhadovali v průměru na 493,4 miliardy jenů. Tržby ve čtvrtletí končícím v červnu stouply o 13,2 procenta na 5,64 bilionu jenů, protože silná poptávka na západních trzích kompenzovala zpomalení růstu v některých částech Asie.

"Jsou to mimořádně dobré výsledky," prohlásil analytik automobilového průmyslu z banky Credit Suisse. "Japonský jen oslabil a společnost dosáhla značného růstu prodeje," dodal.

"Síla Toyoty je v tom, že ceny benzínu rostou a firma toho dokáže využít prodejem vozů s nízkou spotřebou ve Spojených státech," řekl analytik Koiči Ogawa ze společnosti Daiwa SB Investments. Toyota se v červenci v USA dostala v prodeji poprvé na druhé místo před domácí automobilku Ford Motor.

Společnost Toyota hodlá v letošním roce zvýšit celosvětový prodej o devět procent na 8,85 miliónu vozů a výrobu o deset procent na 9,06 milionu vozů. Firma by tak brzy mohla vystřídat amerického konkurenta General Motors na pozici největšího výrobce automobilů na světě.