Všechny vozy byly zkoušeny v kompletním několikastupňovém nárazovém testu, kde je vůz například poslán proti deformovatelné bariéře v čtyřicetiprocentním přesazení. O kompletních nárazových testech jsme psali v samostatném článku [celá zpráva].

Chevrolet Aveo 5d

Chevrolet Aveo v pětidveřovém provedení je starším bratrem čtyřdveřového sedanu, který prošel testy Euro NCAP již před nějakým časem s velmi nelichotivým výsledkem [celá zpráva]. Ani hatchback (jehož test jste si již mohli přečíst [celý test]) se nepředvedl jako velmi bezpečný vůz. I přes několik výtek jako je nestabilní interiér, deformace věnce volantu či nebezpečné plasty v interiéru dopadl "pětidéřák" lépe než sourozenec.

Za ochranu posádky získal v pětihvězdičkovém bodovém ohodnocení tři, stejně jako v ochraně dětí. Po srážce s chodcem získal vůz dvě hvězdičky ze čtyř.

Nissan Note

Japonský vůz odhalil chybu v uchycení dětských sedaček ISOFIX. Jeden z úchytných bodů se při bočním střetu utrhl a sedačka tak přestala plnit svou funkci. Při pátrání po příčinách bylo zjištěno, že vůz pochází z první série, kde nebyly plechy dobře svařeny. Nissan však již provedl opatření, která tento nedostatek odstranil.

Za ochranu posádky získal v pětihvězdičkovém bodovém ohodnocení čtyři, v ochraně dětí tři. Po srážce s chodcem získal vůz dvě hvězdičky ze čtyř.

Toyota RAV4

Nové SUV v nabídce Toyoty mělo problémy s airbagy. Ty se vinou uvolněné kabeláže od snímače otevřely pozdě. Toyota tak provedla některé úpravy a přeprogramovala řídicí bezpečnostní jednotku, která by airbagy měla vystřelit i v případě opětovného poškození kabelů. To se potvrdilo u opakovaného testu. Pro již prodané vozy neplánuje firma svolávací akci, ale v nových automobilech již bude vše změněno.

Toyota RAV4 si odvezla čtyři hvězdičky jak za ochranu posádky tak dětí. Velmi zajímavou hodnotou je ovšem zisk tří hvězdiček ze čtyř při srážce s chodcem. RAV4 je tak teprve druhým vozem SUV, který tak vysoké ohodnocení získal, a to i bez speciálních konstrukčních úprav přídě.

Land Rover Discovery III

V bočním nárazu dostal ohromný teréňák 100 % bodů, ale při čelní srážce to tak slavné nebylo. Především přístrojová deska ve sodní části zranila nohy posádky. Za ochranu posádky stejně jako za ochranu dětí tak získal Land Rover Discovery III čtyři hvězdičky, při střetu s chodcem, však hranatá příď člověka slušně "převálcuje". Jen 22% bodů stačilo na zisk jediné hvězdičky.