Nedávno jsme poprvé ochutnali jízdu s novým Jaguarem XK. Jeho jízdní vlastnosti, výkon motoru, luxus a pohodlí nám vyplavily něco málo adrenalinu do žil a přivodily těžké sny. [celá zpráva] Jenže jeho 219 kW je jen takový závdavek na výkonnější variantu, která byla představena souběžně s naším testem, ale ve Velké Británii.

Jaguar XKR je tradiční výrobek anglické automobilky - přeplňování kompresorem prostě k vozu patří. Ostré XKR nabízí výkon 309 kW a točivý moment 560 N.m. Že už tyhle hodnoty znáte? Jak by také ne - přeplňovaná "čtyři-dvojka" se statečně potýká i s těžkým Range Roverem Sport.

Kupé s hmotností 1665 kg je o 75 kg lehčí než v minulé generaci a kabriolet s 1715 kg dokonce o celých 100 kg. I díky tomuto odlehčení má jízdní vlastnosti naprosto skvělé. Z nuly na 96 km/h (60 mph) zrychlí vůz za 4,9 s, i dále ale kompresor pracuje v ideálním režimu. Není se tedy co divit, že z 80 na 112 km/h (50 - 70 mph) zvládne vůz sprintovat za 2,5 s.

Škoda jen, že Jaguar omezil maximální rychlost na 250 km/h. Řadí se tradiční šestistupňovým automatem s možností volby pádly pod volantem, na podvozku se objevují elektronicky řízené tlumiče CATS (Computer Active Technology Suspension) a upravené zkrutné stabilizátory. Samozřejmě je trochu pozměněn i vzhled. Nejvíce zapůsobí nová devatenáctipalcová (na přání 20") kola a stříbrná mřížka chladiče.