Zvýšení výkonů obou motorů jak u klasického Boxsteru, tak i Boxsteru S způsobila prý instalace nového variabilního časování ventilů VarioCam Plus, který nemění jen dobu otevření, ale také zdvih.

Základní motor o objemu 2,7 l má tak nyní výkon 180 kW a točivý moment 273 N.m při 4600 ot./min. Spotřeba klesla o 0,3 l na 9,3 l na 100 km. Maximální rychlost boxsteru je 258 km/h, pokud si zákazník zakoupí příplatkovou šestistupňovou převodovku, zvládne až 260  km/h. Zrychlení z 0 na 100 km/h zvládne za 6,1 s.

Silnější Boxster S dostal převrtané válce z 3,2 na 3,4 l, což zvedlo výkon o patnáct koní na 217 kW. Vůz pak zrychlí na stovku za 5,4 s a maximální rychlost je 272 km/h. Kombinovaná spotřeba se podle výrobce pohybuje kolem 10,6 l na 100 km.

Inovovaná byla také automatická převodovka Tiptonic. Ta nepřeřadí ani nepodřadí, dokud se otáčky nedotknou zvýšené hranice 3000 ot./min. Navíc byla zrušena funkce automatického přehazování rychlostí i v manuálním módu, když se otáčky dotkly omezovače. nyní tedy může jet majitel na maximální výkon jak dlouho chce.

Vůz má další změny, ale ty nejsou nijak dramatické - například nová kola či přepracované umístění otvoru pro plnění chladicí kapaliny a oleje.