Článek
V září k nám vtrhne další z rodiny hot hatch. Renault Clio Sport, který by měl mít slušné jízdní vlastnosti a pořádně "zatopeno pod kotlem" svého atmosférického čtyřválce. [celá zpráva]
Dvoulitr s 200 koňmi
Nové Clio Renault Sport je vybaveno atmosférickým motorem 2.0 16v (F4R RS), který vyvíjí výkon 145 kW při 7250 ot./min při točivém momentu 215 N.m při 5550 ot./min. Vzešel z motoru, jenž byl základem dobré reputace vozu Clio Renault Sport 2.0 16v. Atmosférický motor je pružný, výkonný, dynamický, bez doby odezvy a s velkou kapacitou náběhu otáček. Je také snadněji upravitelný pro závodní verze typu Clio skupina N nebo Clio Cup.
Větších výkonů se dosahuje optimalizací sacího traktu, sedel ventilů, zvětšením zdvihu ventilů, výměnou vačkového hřídele a v neposlední řadě i instalací nových pístů s jinou geometrií komory. Ta zvyšuje kompresní poměr na 11,5:1.
Nové Clio Renault Sport je opatřeno nejnovější mechanickou šestirychlostní převodovkou (TL4). Ta s blízkými stupni a přesným ovládáním napomáhá slušné akcelerační pružnosti.
Zrychlení z 0 na 100 km/h se dosáhne za 6,9 sekund a z rozjezdu urazí 1000 m za 27,5 sekund. Maximální rychlost je 215 km/h, omezená na 7000 ot./min. V kombinovaném provozu se motor spokojí s 8,9 l/100 km bezolovnatého benzínu.
Nápravy jsou posíleny
Nové Clio Renault Sport je vybaveno přední nápravou se samostatným čepem. Tato technologie zaručuje přesnost a pohyblivost za všech okolností.
Zadní náprava s pružnou osou použitá již u vozu Clio III je posílena, aby vyhovovala potenciálu přední nápravy se samostatným čepem a zaručila okamžitou a přesnou reakci při jízdě. V této sportovní verzi se pevnost zadní nápravy s použitím tyčového stabilizátoru v délce 30 mm zvyšuje o 25 %. Ložiska jsou prodloužena s cílem zvýšit zadní rozchod a mají i novou koncepci: jde o monobloky s průměrem o 5 mm větším (30 mm místo 25 mm ve voze Clio III), posílena jsou i jejich valivá ložiska.