Tento agregát bude zanedlouho i ve Škodě Octavia RS [celá zpráva], nalezneme jej i ve Volkswagenu Golf či Jetta. Altea se tak stává jen dalším z řady vozů z koncernu s instalovaným tímto motorem.

Design jako ve Frankfurtu

Vnější design sériové Altey FR se neodchyluje od vzhledu prototypu představeného na podzimním autosalonu ve Frankfurtu: klínovitá silueta s masivními předními i zadními nárazníky, velký vstupní otvor vzduchu v předním nárazníku opatřený mřížkou ve struktuře včelí plástve. Výrazná pětipaprsková 17" litá kola s nízkoprofilovými pneumatikami o rozměru 225/45 R17 odhalují slušné vnitřně chlazené brzdové kotouče s průměrem zvětšeným na 312 mm vpředu a 286 mm vzadu.

Mohou za to vstřikovače

Logo TDI na předním blatníku prozrazuje, že se pod kapotou skrývá oblíbený turbodiesel. V tomto případě jde ovšem o verzi, která vznikla úpravou osvědčeného motoru 2.0 TDI/103 kW. Zvýšení výkonu na 125 kW a točivého momentu z 320 na 350 N.m bylo dosaženo především díky použití sdružených vstřikovačů s piezoelektrickou technologií a optimalizací geometrie turbodmychadla i celého sacího systému motoru. Šestnáctiventilový agregát využívá systém řízeného sání, který umožňuje v případě nízkého zatížení motoru uzavřít čtyři z osmi sacích kanálů a dosáhnout tak větší efektivity spalování a zároveň rychlejší reakce na pedál plynu.  Úpravami se zlepšené kvality spalování, takže agregát splňuje emisní normu Euro IV a to i díky filtru pevných částic DPF.

Jede dobře

Výkon motoru přenášený prostřednictvím šestistupňové manuální převodovky na přední kola zajišťuje vozu slušnou dynamiku. Z nuly na 100 km/h dokáže Altea FR zrychlit za 8,6 s, kilometrovou trať zvládne z klidu za necelých 30 s a dosahuje maximální rychlosti 208 km/h. To vše při průměrné spotřebě paliva v kombinovaném cyklu 6,1 l/100 km a při ustálené jízdě mimo město 5 l/100 km (ve městě je to 8,0 l/100 km).

Upraven byl také podvozek. Ve srovnání se základním provedením modelu Altea byla zvýšena tuhost pérování (přední pružiny jsou o 15 % tužší) a zesílen přední stabilizátor, upravena charakteristika elektromechanického posilovače řízení a podvozek byl ve srovnání s Alteou se sportovním podvozkem snížen o dalších 7 mm.

Vrcholné verzi odpovídá výbava

Zároveň byly použity prakticky všechny v koncernu dostupné pokročilé elektronické brzdné a stabilizační systémy, jmenovitě ABS, brzdový asistent EBA, kontrola trakce TCS a také stabilizační systém ESP. Nešetřilo se ani na prvcích zvyšujících pohodlí a bezpečnost řidiče i posádky. Sériové vybavení zahrnuje například dvouzónovou klimatizaci Climatronic, senzor tlaku vzduchu v pneu, elektrické ovládání všech oken i zpětných zrcátek, rádio s CD , MP3 přehrávačem a vstupem pro externí přehrávače, airbagy řidiče a spolujezdce, dva boční a dva hlavové airbagy, na přání i dva boční airbagy vzadu. 

Základní cena Altey FR na českém trhu byla stanovena na 737 900 Kč.