Hlavní obsah

Nové Audi TT odhaleno

Novinky, Jan Čech

Tlačítkem Sledovat můžete odebírat oblíbené autory a témata. Články najdete v sekci Moje sledované a také vám pošleme upozornění do emailu.

Druhá generace 2+2 sedadlového kupé byla konečně odhalena. Slavnostní akce se konala v Berlíně a zúčastnilo se jí nejen novináři, nejvyšší představitelé automobilky, německé vlády, ale také fotbalové hvězdy jako Ronaldo či Zidane.

Článek

Nová Audi TT je překvapivě velmi usedlá a zachovává vizáž svého předchůdce víc, než se předpokládalo. V časopisech Auto Bild či Auto Motor und Sport vycházely zcela "ověřené" fotografie vozu s křivkami, které překvapovaly odvážností. Naštěstí však tyto "zaručené" zprávy nebyly pravdivé a velmi dynamická novinka dbá na svůj původ.

Dbá na svůj původ

Kupé své tvary však pořádně přiostřilo. Především na přední kapotě jsou vidět dvě hodně výrazné linie, jenž velmi ladí se zamračenými světlomety. Boční linie vypadá na první pohled téměř stejně, ale ten druhý odhalí, že vůz je protáhlejší a méně baculatý. Zadní partie zdobí do karoserie zasazená odtrhová hrana, která se však v rychlosti 120 km/h vysune a vytvoří se z ní klasické přítlačné křídlo. Zadní svítilny se zdají jako převzaté ze současné generace.

Kupé povyrostlo

Jak už to bývá, rozměry vozu trochu povyrostly. Vůz je o 137 mm delší (4178 mm) a o 78 mm širší (1842 mm). Rozvor 2468 mm je proti předchůdci delší o necelých 5 cm. Na karoserii najdeme celkem 69 % hliníkových dílů a zbytek jsou klasické ocelové součásti. Ty najdeme ale všechny vzadu, kde pomáhají lepšímu rozložení hmotnosti. Vzadu najdeme zavazadelník o základním objemu 290 l, který se ovšem dá zvětšit sklopením zadních nouzových sedadel. Pak se zvětší na 700 l.

Šestiválec a čtyřválec turbo

Model má od začátku dva motory. Slabší zážehový čtyřválec o objemu 2,0 l disponuje přímým vstřikem paliva a přeplňováním. Díky tomu vykazuje výkon 147 kW a toč. moment 280 N.m při 1800 ot./min. Druhý agregát je známý vidlicový šestiválec 3,2 l se 184 kW a 320 N.m při 2500 ot./min. Obě motorizace lze kombinovat se šestistupňovou ručně řazenou převodovkou nebo automatem DSG. Samozřejmostí je i pohon všech kol quattro. Novinkou u TT jsou elektromagneticky stavitelné tlumiče.

Vůz bude na českém trhu až později. Pravděpodobně to bude na přelomu léta a podzimu. cena ještě není známa.

Technická data
Motor2.0 TFSI3.2
Zdvihový objem1984 ccm3189 ccm
Výkon147 kW184 kW
Toč. moment280 N.m320 N.m
Největší rychlost240 km/h250 km/h
Zrychlení 0-100 km/h6,6/6,4 s*5,9/5,7 s*
Spotřeba (l na 100 km)
ve městě10,7/10,6*14,7/12,9*
mimo město6,0/6,0*7,8/7,3*
kombinovaná7,7/7,7*10,3/9,4*

* s manuální převodovkou/DSG

Reklama

Související témata:

Související články

Nové Audi TT se začíná postupně odhalovat

Jistě si pamatujete kampaň na Audi Q7. Na internetových stránkách se postupně odhalovaly tvary vozu, některé detaily a čím blíž byla oficiální premiéra,...

Renault chce útočit na Audi TT

Francouzský výrobce Renault se rozhodl, že změní svou image z výrobce rodinných automobilů na trochu exkluzivnější. I když tu už podobné snahy byly...

Plány Audi do roku 2015

Martin Winterkorn, představitel automobilky Audi, řekl novinářům, že do roku 2015 mohou počítat se čtyřiceti novými modely, včetně generačních obměn. Mezi...

Výběr článků

Načítám