Je sice s podivem, že Volvo vytáhlo tuto novinku na severoamerický autosalon, ale při hlubším zamyšlení to až tak nepochopitelné není. Značka se tam stále snaží udržovat svou image, takže zatím jen koncept bude jistě zajímavým příspěvkem na stánku.

Hlavním odbytištěm tohoto vozu bude jistě Evropa. Tady se stane konkurentem již zmiňovaných značek Audi, BMW či Mercedes-Benz. Na podzim se na Pařížském autosalonu Volvo C30 představí již jako sériový vůz a ještě do konce roku se objeví první modely na silnicích.

A jaké tedy C30 je? Především velmi krátké. Se svou celkovou délkou 424 centimetrů se o plných 23 centimetrů zkrátilo proti Volvu S40, avšak narostlo do šířky (178 centimetrů). To se promítlo na prostoru pro zavazadla. Podle vyjádření představitelů automobilky je vůz určen pro ty, kteří využívají především přední sedadla a do zavazadelníku dávají maximálně nějakou tu sportovní tašku, aktovku či kolečkové brusle. Kdo by chtěl víc místa, musí sklopit opěradla. Jinak je vůz plnohodnotně čtyřmístný. Zadní sedáky jsou posunuty blíž k sobě, tím prý vzniká pocit větší prostornosti. Podle prvních fotografií, ale spíš museli konstruktéři sáhnout k tomuto řešení díky zužujícímu se profilu. Jen koncová světla vytahují šířku zádě do rozměrných blatníků a posledních C-sloupků.

Design má vůbec velmi výrazný. Především v zadní partii je automobil dost kontroverzní. Někomu se líbí, jinému ne. Velká skleněná výklopná stěna zapuštěná do pontonu karoserie po vzoru historických P1800 ES a 480 ES se sice tváří efektně, ale výška nákladové hrany opravdu mnoho lidí nepotěší. Klínovitý profil při bočním pohledu velmi plynule přechází v přední část, která se velmi podobá již vyráběné řadě S40. Samozřejmě, že úpravy tu jsou. Kupříkladu nárazník získal sportovnější vizáž. Když už jsme zmínili S40 - pohled na přístrojovou desku se speciální audiosoupravou nám jej připomene jistě ještě jednou.

Pod kapotou Volva C30 Design Concept se nachází řadový pětiválcový přeplňovaný motor se zdvihovým objemem 2,4 litru, který poskytuje výkon 190 kW při 5500 ot./min. a maximální točivý moment 350 N.m v rozmezí od 2100 do 5000 ot./min. Automobil je vybaven šestistupňovou manuální převodovkou.

Volvo C30 Design Concept zrychlí na stovku s pevným startem za 6 sekund a jeho nejvyšší rychlost je elektronicky omezena na 250 km/h. Devatenáctipalcová kola z lehkých slitin jsou obuta pneumatikami Pirelli Corsa 225/35. Automobil je vybaven čtyřpístovými brzdami značky Brembo s hliníkovými třmeny a brzdovými kotouči o průměru 330 milimetrů s vnitřním chlazením na všech kolech.