K precizně provedené otočce ze zpátečky potřebujete především vůz, který zvládne tak prudké změny směru. A jak tvrdě zjistila ruská Vojenská automobilová inspekce, Lada Vesta k takovým autům nepatří.

Princip otočky ze zpátečky je ten, že couváte vysokou rychlostí, škubnete za volant tak, aby se přední kola dostala do smyku, vtom zařadíte jedničku a akcelerujete pryč. Stejným směrem, jako jste couvali, ale už normálně přídí napřed. Pokud to uděláte správně, auto se vůbec nezastaví.

Vojenská automobilová inspekce, zkráceně VAI, to podle ruského webu RIA Novosti zkoušela pravděpodobně při armádní soutěži s názvem Silniční hlídka, která probíhala mezi 12. a 15. červnem nedaleko Moskvy.

Jenže si na to zvolila auto s příliš vysokým těžištěm, které se ve smyku předních kol převrátilo. A pro značnou rychlost letělo ještě přes střechu a zpátky na kola. Že se pravděpodobně nejedná o sehranou scénku, napovídá fakt, že k autu běží řada lidí na pomoc posádce. Podle dostupných informací nebyl nikdo zraněn.

Lada Vesta (Ilustrační foto)

Lada Vesta (Ilustrační foto)

FOTO: AvtoVAZ

Nemusíme asi dodávat, že otočka ze zpátečky není pro převodovku a spojku vozidla nijak šetrná, a hlavně by ji nikdo neměl dělat v běžném provozu. K tréninku je nejlepší uzavřená plocha se sníženou adhezí, tedy např. pokrytá sněhem.