Francouzská elegance navazující na historické vozy Alpine sice nevykazuje nějaké převratné prodejní úspěchy, aby se o ní psalo v superlativech, ale Renault zatím neudělal žádné škrty, které by znamenaly nějaké větší problémy.

Alpine A110S naopak ukazuje, že značka chce investovat, aby zaujala ještě víc zákazníků. Verze S nabízí především silnější motor. Ze zážehové přeplňované osmnáctistovky tak proti základní verzi (185 kW/252 k a 320 N.m) vymáčknou výkon 215 kW/292 k a točivý moment 320 N.m.

Stále je výkon přenášen pomocí sedmistupňové převodovky s dvojitou spojkou na zadní kola. Auto zrychlí na stovku za 4,4 sekundy a maximální rychlost je 260 km/h.

Tmavá kola jsou jasným poznávacím znamením verze

Tmavá kola jsou jasným poznávacím znamením verze.

Zvýšený výkon je doplněn výrazně sportovnějším podvozkem.

Zvýšený výkon je doplněn výrazně sportovnějším podvozkem.

Zajímavé změny se ale udály na podvozku. Ten je snížený o 4 mm, ale hlavně má o 50 % tužší pružiny a také násobně tužší zkrutné stabilizátory. Za koly s pneumatikami Michelin Pilot Sport 4 (vpředu šířky 215 mm a vzadu 245 mm) jsou standardem velké kotouče Brembo s průměrem 320 mm, které je možné si pořídit i ve slabší verzi, ovšem za příplatek.

Zvenčí je možné auto poznat okamžitě podle tmavých kol nebo karbonových „vlaječek“ na zadních sloupcích. Možné je mít i karbonovou střechu nebo matný šedý lak. Uvnitř pak třináct kilogramů ušetřila instalace nových sportovních sedadel Sabelt.

Uvnitř je nejdůležitější instalace nových sedadel.

Uvnitř je nejdůležitější instalace nových sedadel.

Ovšem za tohle všechno bude Alpine chtít více peněz. Podle francouzského webu automobilky přijde základní A110 Pure přijde na 55 800 eur, tedy 1,43 milionu korun. Verze A110S stojí podle tiskové zprávy od 66 500 eur, tj. 1,7 milionu korun. Ani jedna se prozatím v Česku neprodává.