Nový Koleos poznáte na první pohled podle upravené čelní masky. Je na ní víc chromu, trochu upravená grafika apod., ale největší změnou oproti dosavadnímu modelu, který jsme vloni testovali, je nový nárazník. Stejně tak se změnila i zadní část a přibyla nová barva karoserie s názvem červená Vintage.

I zadní světla prošla firemním sjednocením

I zadní světla prošla firemním sjednocením.

Zadní sedadla lze nastavit ve dvou polohách.

Zadní sedadla lze nastavit ve dvou polohách.

I v interiéru se objevují zajímavé novinky. Tou největší a asi nejzajímavější je možnost nastavení opěradel zadních sedadel ve dvou polohách. To je ideální pro různé druhy cestování, ale i při nasazení dětských sedaček. Sedadla mají také prodloužené sedáky pro lepší držení stehen.

Přístrojová deska se nezměnila

Přístrojová deska se nezměnila.

Ovšem to nejzajímavější se stalo pod kapotou. Auto totiž dostalo dva nové vznětové čtyřválce. Ty využívají vstřikování močoviny, aby splnily emisní normy. Menší a slabší motor má objem 1,8 l a výkon je 110 kW (150 k).

Ten silnější má objem dva litry a výkon 140 kW (190 k) a je standardně dodáván s pohonem všech kol. Oba motory jsou spojeny s bezstupňovou automatickou převodovkou X-Tronic.

Auto dostalo inovované bezpečnostní systémy, které nyní dokážou rozeznat dokonce i chodce. Už za měsíc by se měl inovovaný Koleos začít prodávat a první kousky přijedou fyzicky už v říjnu.

Dosavadní Renault Koleos ve verzi Energy dCi 175 X-Tronic 4x4 Initiale Paris

Dosavadní Renault Koleos ve verzi Energy dCi 175 X-Tronic 4x4 Initiale Paris.

FOTO: Marek Bednář, Novinky