Základem Huracánu Sterrato - to slovo je italské označení pro nezpevněnou cestu - je klasický Huracán Evo, jenže má zvýšený podvozek o 47 milimetrů na výsledných 182 mm - pořád nic moc ve světě offroadů a tak akorát na tu nezpevněnou cestu. Auto má na dvacetipalcových kolech nasazené balónové pneumatiky.

Zvýšený průchod přes nerovnosti zajišťují také nové nárazníky s plechy pod motorem. A nejde o žádné plastové rádoby ochrany. Jsou to skutečné hliníkové plechy, přichycené přímo ke konstrukci vozu. Vzadu je „šusplech” ještě navíc vyztužen hliníkovými vzpěrami.

Karoserie je rozšířená karbonovými nástavci blatníků, které ale jsou potřeba, protože rozchod kol je větší o 30 mm. Karbonové jsou i další díly, jako nové vstupy vzduchu k motoru, blatníky či prahy. Zajímavé je umístění doplňkových světel na přední masce nebo na střeše kde k tomu je celá lišta, uchycená do klasických střešních nosičů.

Auto je zvýšené, rozšířené, má krytí spodku a na střeše nosiče.

Auto je zvýšené, rozšířené, má krytí spodku a na střeše nosiče.

A co je pod kapotou? Motor je standardní – vidlicový desetiválec o objemu 5,2 litru. Ten přenáší svých 640 koní a 601 N.m na všechna kola. Systém řízení výkonu a jeho přenosu na kola, nazvaný Lamborghini Dinamica Veicolo Integrata, je upraven tak, aby víc vyhovoval terénním potřebám. Natáčení zadních kol však zůstalo.

Lamborghini Huracán Sterrato nepůjde do výroby. Je to jediný a jedinečný kousek, který je jen neprodejným konceptem. Ovšem pokud bude o auto zájem, nic nemusí být nemožné.

Není to totiž první případ „terénního” sporťáku Lamborghini. Bob Wallace, testovací pilot automobilky, upravil v roce 1973 model Jarama a o rok později Urraco velmi podobným způsobem. V obou případech ale vznikl jen jeden kus.

Lamborghini Jarama v sériovém provedení

Lamborghini Jarama v sériovém provedení

Lamborghini Urraco v sériovém provedení

Lamborghini Urraco v sériovém provedení