Ano, i LaFerrari bylo hybrid, ale SF90 je na tom s výkonem ještě lépe. Jeho pohonnou jednotkou, která spaluje benzin, je přeplňovaný vidlicový osmiválec o objemu čtyři litry. Má výkon 573 kW (769 koní) a točivý moment 800 N.m. Už jen toto stojí za zmínku, že jde o nejsilnější osmiválec v historii značky.

Jenže pak tu jsou ještě tři elektrické motory s Li-On akumulátory. Jeden elektromotor pohání přední kola a dva zadní. Jejich souhrnný výkon je 162 kW (217 koní). Ovšem celkový výkon auta je pak 735 kW, což je o 28 kW víc, než mělo LaFerrari.

Motor samozřejmě spočívá před zadní nápravou

Motor samozřejmě spočívá před zadní nápravou.

FOTO: Ferrari (8x)

Hlavně při pohledu shora vynikne rozložení hmot auta

Hlavně při pohledu shora vynikne rozložení hmot auta.

Výkon ze spalovacího motoru se přenáší na všechna kola pomocí osmistupňové dvouspojkové převodovky. Auto i díky tomu zrychlí na stovku za 2,5 sekundy, dvoustovku dá za 6,7 sekundy a maximální rychlost je 340 km/h. Auto dlouhé 4710 mm, široké 1972 mm a vysoké 1186 mm s rozvorem 2650 mm váží pouhých 1570 kg. Opět je to méně než u LaFerrari.

Ještě se musíme vrátit k elektromotorům. SF90 je totiž hybrid se vším všudy. Takže lze akumulátory o kapacitě 7,9 kWh nabíjet a auto může jet čistě na elektřinu až do vzdálenosti 25 km (pouze s pohonem na přední kola), když maximální rychlost tohoto tichého ekologického chodu je 135 km/h. Pak se zapíná spalovací motor.

Tohle auto bude díky pohonu patrně nejúžasnějším sporťákem značky všech dob.

Toto auto bude díky pohonu patrně nejúžasnějším sporťákem značky všech dob.

I pohled zezadu je naprosto famózní.

I pohled zezadu je naprosto famózní.

Vzhledem do budoucnosti

To, co se často Ferrari vytýkalo, že nereflektuje současné a hlavně budoucí trendy v designu, tímto vozem padlo. Auto vypadá opravdu futuristicky. Zajímavé světlomety mají denní svícení, z bočního profilu je auto silně postavené dopředu a vše jen umocňují boční vstupy vzduchu k motoru.

Video

Jízda s Ferrari SF90 Stradale

Zdroj: Ferrari

Auto má na sobě spoustu nových prvků pro zlepšení aerodynamiky, stejně jako dynamických systémů, které mění obtékání vzduchu podle rychlosti vozu.

Zajímavý je i interiér. Za volantem je digitální displej o úhlopříčce 16,1 palců. Na něm je prakticky úplně kompletní informace o voze i motorech. Aby řidič neměl k důležitým údajům daleko, ty „nej” se promítají i na čelní sklo pomocí head-up displeje. Zajímavé je také to, že na volantu i přístrojovce v dosahu prstů jsou další dotykové ovladače. Takže většinu z nich může řidič ovládat, aniž by musel sundat ruce z volantu, nebo jen minimálně. Hlavně je má stále na očích. Na volantu jsou pak všechny nejdůležitější ovladače, a to jak jízdního módu, tak třeba i spínání stěračů.

Velmi moderní interiér má všechny ovladače těsně u řidiče.

Velmi moderní interiér má všechny ovladače těsně u řidiče.

Za volantem je digitální displej.

Za volantem je digitální displej.

Auto také přišlo o klasickou páku převodovky. Nejsou tu dokonce ani tlačítka. Jde o jakési posuvníky, pomocí kterých se volí požadovaný režim. Řadí se samozřejmě pákami na volantu.

Cenu a další technické informace čekejme někdy v průběhu tohoto roku, protože zatím nebylo ani oznámeno, kdy konkrétně tento „hyper-hybrid” půjde do prodeje.

Sportovní kokpit vozu

Sportovní kokpit vozu

Tady se řadí

Tady se řadí, ale jen to základní.