Po několika únicích a upoutávkách si konečně můžeme prohlédnout inovovaný Superb. Třetí generace vlajkové lodi je na trhu od roku 2015, takže na modernizaci je ideální čas. Jedná se také o příležitost zavést do portfolia novou důležitou motorizaci.

Veřejných dobíjecích stanic v Česku stále není dostatek, plug-in hybrid je ale nutně nepotřebuje.

Veřejných dobíjecích stanic v Česku stále není dostatek, plug-in hybrid je ale nutně nepotřebuje.

FOTO: Škoda 5x

Říkejte nám iV

Elektrická ofenziva Škody má jméno iV („v” jako vozidlo), a je tomu tak i u Superbu. Nová plug-in hybridní verze kombinuje zážehový čtyřválec 1,4 TSI. Společně s elektromotorem nabídne systémový výkon 160 kilowattů, tedy 218 koňských sil. Vůz umí jet čistě na elektřinu, a to až 55 kilometrů dle přísnějšího režimu WLTP.

Verze Laurin a Klement má více chromovaných doplňků.

Verze Laurin a Klement má více chromovaných doplňků.

Díky tomu, že jde o takzvaný plug-in hybrid, můžete dobíjet nejen motorem nebo rekuperací brzdné energie, ale i ze zásuvky. Škoda uvádí, že z běžné domácí zásuvky se baterie nabije například pohodlně přes noc. Pokud se nabíjí pomocí wallboxu s nabíjecím výkonem 3,6 kW, trvá nabití 3,5 hodiny. Konektor nabíjecího kabelu se nachází pod krytkou v masce chladiče.

Čtěte více o novinkách Škody
Nový Superb poprvé v chalupářské verzi, Scout má nejen vyšší světlou výšku
První elektromobil Škody má přízvisko iV

Lithium iontová baterie je uložena v podlaze před zadní nápravou. Objem zavazadlového prostoru činí u karosářské verze liftback 485 l, u verze kombi 510 l. Objem palivové nádrže činí 50 l. Identifikačním znakem plug-in hybridní varianty je plaketa iV na pátých dveřích. Zvukový generátor E-noise vydává během jízdy speciální zvuk, který s předstihem upozorní chodce a cyklisty, že se k nim blíží vůz jedoucí v elektrickém režimu.

Na zádi je nápis místo loga a nové svítilny.

Na zádi je nápis místo loga a nové svítilny.

Nechybí ani verze Sportline.

Nechybí ani verze Sportline.

V nabídce Superbu i po modernizaci krom verze iV zůstává pět motorizací. Dva dvoulitrové diesely mají 110 a 140 kilowattů, zážehová nabídka začíná patnáctistovkou TSI o výkonu 110 kW a pokračuje dvěma dvoulitry se 140 kilowatty a 200 kW.

Nejen nová světla

Facelift Superbu poznáte podle nových nárazníků, vpředu jsou světlomety odlišného tvaru, které mohou mít i funkci vykrývání okolního provozu, takzvaný matrix. Zadní Full LED světla jsou propojena chromovou lištou. Uvnitř najdete nové materiály a inovovaný infotainment s pokročilými on-line funkcemi. Rovněž také digitální kokpit.

Uvnitř najdete nové materiály, infotainment a digitální přístrojový štít.

Uvnitř najdete nové materiály, infotainment a digitální přístrojový štít.

Co se týče tradičních „simply clever” řešení, jsou tu tři nové. Nový zvětšený box na mobilní telefon umožňuje bezdrátové nabíjení chytrých telefonů a bezdrátové připojení k vnější anténě. Poprvé u značky je k dispozici také prostorový organizér v zavazadlovém prostoru pod dvojitou podlahou, sestávající z dělené nízké přihrádky zabezpečující převoz různých věcí. Kromě toho ještě přibyl flexibilní organizér s posuvnou zajišťovací tyčí na dvojité podlaze, který je dodáván na přání.

Novinka bude na českém trhu na konci tohoto roku za zatím nezveřejněné ceny.

Škoda Superb Combi SportLine 2.0 TSI

Škoda Superb Combi SportLine 2.0 TSI před faceliftem

FOTO: Martin Žemlička, Novinky