Tahle varianta se zde bude prodávat jako 55 TFSI e quattro. Kombinuje jak spalovací čtyřválec o objemu dva litry, tak elektromotor s akumulátorovým setem, který lze nabíjet ze zásuvky. Spalovací motor má výkon 185 kW a točivý moment 370 N.m. Elektromotor 105 kW a 350 N.m. Po součtu tak můžeme říct, že automobil má výkon 270 kW (367 koní) a točivý moment 500 N.m. Ten je k dispozici už v neuvěřitelných 1250 otáčkách za minutu.

Auto má maximální rychlost 239 km/h a na stovku z klidu zrychlí za 5,3 sekundy.

Hybrid je to do zásuvky, takže přes noc lze nabít a pak přes den jezdit ekologicky

Hybrid je to do zásuvky, takže přes noc lze nabít a pak přes den jezdit ekologicky.

Jde o klasickou Audi Q5, takže žádné velké změny firma neudělala.

Jde o klasickou Audi Q5, takže žádné velké změny firma neudělala.

Teď to srovnejme s Audi SQ5. Naftový vidlicový šestiválec o objemu tři litry má výkon 255 kW (347 koní) a točivý moment 700 N.m. Maximální rychlost je 250 km/h a zrychlení z 0 na 100 km/h je za 5,1 sekundy.

Jak vidíte, výkon se skutečně výrazně zvýšil a charakteristiky vozu přesně korespondují s jeho pohonem. Elektromotor je vhodný pro zrychlování, ale na maximální rychlost už nestačí.

Jenže hybrid má ještě další kvality. Auto má totiž akumulátory o kapacitě 14,1 kWh. Dojezd na plné nabití je až 40 km při maximální rychlosti 135 km/h. Jelikož auto dokáže jet do takové vzdálenosti, jeho jízdní cyklus pro měření spotřeby a emisí vykazuje spotřebu v rozmezí 2,1 až 2,4 l na 100 km. Rozdíl je v tom, že Audi má například verzi Ultra, která dokáže odpojit pohon zadních kol, takže se snižují odpory.

Ceny vozu ještě nebyly zveřejněny a auto přijde na trhy až ve třetím čtvrtletí tohoto roku.