Snad všichni výrobci sportovních aut se shodnou, když přijde řeč na manuální řazení. Většinou se totiž napříč automobilovým průmyslem dočkám odpovědi typu „klidně tu možnost nabídneme, ale skoro nikdo po ní netouží”.

Skutečně v případě aut, u kterých máte na výběr mezi samočinným, dvouspojkovým a manuálním řazením, se řešení se spojkovým pedálem prodejně krčí v řádu pár procent. U nové generace Vantage se Aston Martin rozhodl nabídnout manuál nejprve ve speciální edici AMR. Ta je celkově ultimativnější.

Speciální verzi poznáte i podle zářivého pruhu přes celé auto.

Speciální verzi poznáte i podle zářivého pruhu přes celé auto.

Zkratka znamená Aston Martin Racing, což naznačuje, že na vývoji se podílelo závodní oddělení značky. Pod kapotou pracuje opět dvakrát přeplňovaný čtyřlitrový osmiválec do V. Má výkon 375 kilowattů shodný se základním Vantage, ale kvůli sedmistupňové manuální skříni sníženou hodnotu nejvyššího točivého momentu z původních 685 N.m. na 625 N.m. od 2000 do 5000 otáček za minutu.

Díky manuální převodovce a standardním karbon-keramickým brzdám se podařilo ušetřit nemalých 95 kilogramů.

Díky manuální převodovce a standardním karbon-keramickým brzdám se podařilo ušetřit nemalých 95 kilogramů.

Ano, čtete správně – zmíněná převodovka má na manuální skříň skutečně netradičních sedm stupňů. Na rozdíl od minulé generace Porsche 911 však nemá vyosenou sedmičku, ale první stupeň dole pod zpátečkou. „Dvojka” a „trojka” se tak řadí pod sebou, což je pro technické okruhy ideální. Tato převodovka bude od příštího roku jako volitelná výbava dostupná také pro standardní Vantage.

Vůz ve speciálním zbarvení a s aerodynamickými doplňky vznikne ve 200kusové sérii. Posledních 59 vozů této limitované edice má být v provedení Vantage 59, odkazujícím na vítězství značky Aston Martin v Le Mans v roce 1959. V Německu jej seženete za 184 995 eur, tedy přibližně 4,7 milionu korun, verze 59 je o půl milionu dražší.

Barevné doplňky se objevují i uvnitř.

Barevné doplňky se objevují i uvnitř.