Nejen v České republice se určitým symbolem pro van kompaktní třídy stal Citroën Berlingo. Je to něco, jako když si firma řekne, že nakoupí „transity“ – nemusí tím nutně myslet zrovna dodávky od Fordu. Jenže s třetí generací úspěšného vozu, který se od začátku páruje s Peugeotem Partner, respektive Rifter, přichází další.

Nejdříve se na tento vůz nalepil blesk Opelu a bájný gryf Vauxhallu. To jest logickým vyústěním akvizice německé a britské značky francouzskou skupinou. Jenže takzvaná komerční vozidla, to je byznys tuhý a šetřit se v něm opravdu vyplatí.

Poté, co odpadla PSA spolupráce s Fiatem, ještě před akvizicí Opelu začali Francouzi spolupracovat s Toyotou. A to už od minulé generace ProAce Verso. Kooperace to byla úspěšná a nyní tak pokračuje i o třídu níž, Toyota představuje ProAce City.

Zezadu konkrétní značku poznáte těžko.

Zezadu konkrétní značku poznáte těžko.

Osobní verze pojme až sedm cestujících.

Osobní verze pojme až sedm cestujících.

Nic zásadního krom kosmetických změn se neudálo. I Toyota bude nabízena ve dvou délkách o 4,4 či 4,7 metrech a třech verzích. Od plně užitkové přes napůl prosklenou až po plně osobní. Ta má přídomek Verso a nabídne až sedm míst.

Nosnost užitkové verze může být až jedna tuna a do nákladního prostoru se vejde europaleta i napříč. Nabídka benzinových a naftových jednotek zahrnuje agregáty o výkonu od 75 do 130 koní a možnost volit mezi pěti či šestistupňovou manuální převodovkou nebo osmistupňovým automatickým ústrojím. Po svých sourozencích novinka dědí i armádu asistenčních systému, včetně například držení v jízdní pruhu.

Na trh přijde ProAce na přelomu roku za zatím neupřesněné ceny.

K dispozici jsou dvě délky karoserie.

K dispozici jsou dvě délky karoserie.

Uvnitř je odlišné pouze logo na volantu.

Uvnitř je odlišné pouze logo na volantu.