Oddělení Audi Sport v posledních týdnech představuje jedno „esko” za druhým. Všechny premiéry přitom doprovází stejné překvapení. Jde o pohonné ústrojí, kterým je pro evropské trhy vznětový šestiválec 3.0 TDI. Má 48V elektrickou soustavu a elektrický kompresor.

Takový pohon má Audi SQ5, minulý týden jej dostalo také trio S6, S6 Avant a S7 Sportback. Nyní se přidává také stylová střední třída. Jinak řečeno duo S5 kupé a S5 Sportback.

Naladění, co se výkonu týče, se napříč portfoliem liší jen v řádech pár kilowattů. Zde jde o hodnoty 255 kilowattů a 700 newtonmetrů maximálního točivého momentu. To opět v kombinaci s osmistupňovou automatickou převodovkou a pohonem všech kol quattro.

Poznávacím znamením budou čtyři koncovky výfuku.

Poznávacím znamením budou čtyři koncovky výfuku.

Stejně jako v případě větších modelů, i u „pětkových” Audi se liší motorizace dostupné mimo starý kontinent. V Americe či Asii si vozy pořídíte se zážehovými šestiválci o zdvihovém objemu 2,9 litru. Samozřejmostí je přiostřený vzhled a podvozek s adaptivními tlumiči. Připlatit si lze až za 20palcové disky kol.

Silný naftový motor dostala i čtyřdveřová verze S5 Sportback.

Silný naftový motor dostala i čtyřdveřová verze S5 Sportback.

Co se jízdních výkonů týče, S5 kupé zrychlí z nuly na 100 km/h za 4,8 sekundy, čtyřdveřová verze za 4,9 sekundy. Maximální rychlost je u obou modelů tradičně elektronicky limitována na 250 km/h. Kombinovaná spotřeba činí 6,2 l/100 km. V Evropě novinky přijdou na trh v květnu.