Vůz je postavený na čtyřdveřovém modelu, ale pod kapotou prostě nenajdeme dvanáctiválec, ale pořádnou elektrickou soustavu.

Samozřejmě, že se značka soustředila na výkon, který je opravdu úctyhodný. Elektromotory dají dohromady 448 kW (601 koní) a točivý moment 950 N.m. Díky tomu pak auto zrychlí na stovku za méně než čtyři sekundy, což je skoro o sekundu lepší než Rapide S. Maximální rychlost je omezena na 250 km/h.

Vzadu poznáte auto bezpečně - zadní spoiler je efektně vytažený daleko

Vzadu poznáte auto bezpečně - zadní spoiler je efektně vytažený daleko.

Pohled pod kapotu

Pohled pod kapotu

Čtyřdveřový model byl vybrán záměrně, protože je opravdu prostorný. Dobře se do něj tedy vejde celá ohromná sada lithiových článků. Těch je celkem 5600 a dohromady dají akumulátorový set o velmi nedostatečné kapacitě 65 kWh.

Ano, musíme konstatovat, že v tomhle Aston Martin dost zklamal. Zatímco u konkurence se dnes už hraje na dojezd kolem 500 km, Rapide E má podle měření WLTP dojezd pouhých 320 km.

Nejvýkonnější nabíječkou si auto doplní energii pod hodinu.

Nejvýkonnější nabíječkou si auto doplní energii pod hodinu.

Automobil ale zvládá dobíjení rychlonabíječkou s výkonem až 100 kW (800 V), která dokáže 80 % akumulátorů naplnit za méně než hodinu. Nabíječka umístěná ve voze je trochu pomalejší. Zvládne to při dostatečně kapacitní zásuvce za tři hodiny.

Dojezd nic moc

Dojezd nic moc

Auto poznáte zvenčí snadno. Proti klasickému modelu Rapide je to více uhlazený styl, který má zlepšovat obtékání vzduchu. Vzadu je velká odtrhová hrana, přední nos je prodloužený a vstupy vzduchu ke kolům jsou oblé.

Vůz se bude vyrábět v sérii 155 kusů. Pak jej patrně nahradí nová Lagonda.