Hlavní obsah

BMW se dvanáctiválce nevzdá. Zachovat motorovou šlechtu ale prý bude náročné

Tlačítkem Sledovat můžete odebírat oblíbené autory a témata. Články najdete v sekci Moje sledované a také vám pošleme upozornění do emailu.

Do roku 2023 zůstane pod kapotou BMW řady 7 dvanáctiválec, na rozdíl od konkurence, od Mercedesu a Audi. Uvedl to šéf pohonných ústrojí BMW řady 7 Michael Bayer. A existuje možnost, že tu s námi bude V12 i po konci současné generace „sedmy”.

Foto: Jan Handrejch, Právo

Dvanáctiválec v BMW M760Li není moc vidět kvůli hromadě plastů, ale běží skutečně sametově.

Článek

Mercedes-Benz už prohlásil, že současná generace dvanáctiválců v jeho autech je generací poslední. Audi už do A8 nabízí dokonce jen šestiválce, byť ještě nedávno byla v nabídce atmosférická W12. Bude BMW následovat cestu opouštění motorové šlechty?

Foto: Jan Handrejch, Právo

BMW M760Li xDrive v našem testu, tj. před kontroverzním faceliftem

Podle Michaela Bayera, šéfa pohonných ústrojí pro BMW řady 7, ještě minimálně čtyři roky nikoliv. „Budeme mít dvanáctiválec ještě nejméně po zbytek této generace, tedy do roku 2023,” uvedl pro britský magazín Top Gear.

Nabídka automobilky tomu odpovídá - i v Česku je k mání faceliftovaná „sedma” ve verzi M760Li, a to od 4 462 900 korun. Neplatí už ale hodnota výkonu 610 koní, o které hovoříme v testu - motor má kvůli novým emisním předpisům „jen” 585 koní. Jeho točivý moment ale poskočil z 800 na 850 newtonmetrů.

Bayer se také nechal slyšet, že je možné dvanáctiválec N74B66, který řada 7 v současnosti používá, upravit i na příští generaci emisních regulí. To otvírá naděje, že svět o dvanáctiválce v luxusních sedanech nepřijde ani ve třetí dekádě 21. století. Bylo by to ale velmi náročné, přiznal.

Reklama

Související témata:

Výběr článků

Načítám