Volkswagen Golf, jehož elektrickou verzi jsme nedávno testovali, se v rámci mezigeneračních změn většinou spíš vyvíjí, než že by přinesl nějakou revoluci. Zákazníkům vyhovuje tak, jak je - a to je perfektní důvod, proč být konzervativní. Jeho příští generace se zatím oficiálně neodhalila, ale před několika dny se objevily fotky pár kusů téměř bez maskování.

Zobrazit příspěvek na Instagramu

The New Volkswagen Golf (8th generation) Power: The new Golf Mk8 will get a range of 12V mild-hybrid engines for the entry-level and mid-range variants. The 1.5-litre TSI ACT petrol unit will be carried over from today’s Golf Mk7 but this will be joined by a 1.0-litre three-cylinder petrol motor and an all-new 1.5-litre diesel, which is also likely to be sold as a 12V mild hybrid. We understand that the assistance of the mild-hybrid system’s starter/ generator lessens the load on the engine and reduces the spikes of NOx emissions from the diesel’s exhaust. #volkswagen #volkswagengolf #golf #mk8golf #golfmk8 #volkswagengolfmk8 #volkswagengolfgti #vw #vwgolfmk8 #vwgolf #vwgolfgti #gti #mk8gti #hothatch #hatchback #hatchbacksociety #car #cars #germancar #germancars #vwgroup #volkswagengroup

Příspěvek sdílený Petrolmind (@petrolmind), Bře 8, 2019 v 6:04 PST

Největší změnou v designu, kterou z těchto fotek dokážeme odhalit, jsou nová přední světla specifického tvaru. Trochu připomínají ta na menším Volkswagenu Polo, ale jsou tvarovaná poněkud výrazněji.

Můžeme předpokládat, že budou LEDková a adaptivní, když tyto technologie nabízí už současná generace. Zadní světla jsou maskovaná lépe, moc toho z nich nevidíme.

Ani u osmé generace Golfu nelze očekávat, že by se designéři příliš odvázali; můžeme předpokládat, že k sedmičce bude mít podobně blízko, jako měla šestá generace k páté.

Po stránce techniky zatím nebylo nic potvrzeno, ale dá se asi očekávat paleta současných benzínových a dieselových tří- a čtyřválců spolu s verzí na CNG. Elektromobil už v nabídce nebude, verzi e-Golf zastoupí první model z rodiny I.D.

Naopak na ostrou verzi R se těšit můžeme a podle Josta Capita, šéfa divize R u Volkswagenu, nemá být elektrifikovaná. „Nechceme dovádět sílu hybridů do extrémů. Hybrid musí být cenově dostupný a mít ekologické odůvodnění. Není stvořen pro výkon,” řekl britskému Top Gearu.

Volkswagen Golf současné generace, zde v elektro-verzi e-Golf

Volkswagen Golf současné generace, zde v elektro-verzi e-Golf

FOTO: Marek Bednář, Novinky