Vysoká SUV nebo přímo terénní auta mají často problémy s tím, že jejich vysoká přední kapota není zrovna ideální pro střet s chodcem. Některá terénní auta pak také svou výškou a hmotností zcela mění dynamiku borcení karoserie a vyhýbají se méně obratně překážkám, takže často nedosáhnou na nejvyšší ohodnocení.

Ne tak ovšem Honda CR-V, Mercedes-Benz G a Seat Tarraco. Všechny tři dostaly ve výsledku nejvyšší ohodnocení, i když nějaké ty drobné chyby se najdou i u nich.

Seat Tarraco

Nás asi nejvíc bude zajímat Seat Tarraco, což je sourozenec Škody Kodiaq. Je na stejné podvozkové platformě MQB, jen má jinou karoserii a design. A jelikož Škoda Kodiaq dostala v roce 2017 pět hvězdiček, to samé se očekávalo i od španělské verze. Tarraco prošlo testem s motorem 1.5 TSI se standardní bezpečnostní výbavou, která zahrnuje třeba systém nouzového brzdění.

Crash test Seatu Tarraco

Crash test Seatu Tarraco

FOTO: Euro NCAP 3x

Výsledek byl podle očekávání za 5. Vlastně všechny výsledky z crash testů i hodnocení bezpečnostních prvků ukázaly vysokou ochranu jak cestujících, tak i chodců. Jen v oblasti A sloupků je nebezpečnější oblast pro chodce, kteří by byli sraženi.

Mercedes-Benz G 

Velký terénní automobil ve verzi G 350d má pohotovostní hmotnost 2451 kg, takže to není žádný drobek. Hybnost je velká, rámová konstrukce nekompromisní, a i když má auto komplexní bezpečnostní výbavu, ne vždy to musí stačit. Ovšem zde, až na slabší ochranu hrudníku řidiče, bylo vše v pořádku.

Video

Kompletní nárazové testy Mercedes-Benzu G z roku 2019

Tradiční problém velkých teréňáků, tedy ochrana chodců, je i tady trochu slabší, ale nikde nepřekročila povolené normy. Výsledek tak mohl s klidem znít pět, tedy maximum hvězdiček z testů pro novou třídu G.

Crash test Mercedes-Benzu G

Crash test Mercedes-Benzu G

Honda CR-V

Oblíbené SUV Honda CR-V přišlo do testu s benzínovým motorem, na rozdíl od minulé generace, která šla v roce 2013 do testu s motorem naftovým. Tehdy si odnesla pětihvězdičkové ohodnocení a nic jiného se nečekalo ani tentokrát.

Video

Kompletní nárazové testy Hondy CR-V z roku 2019

V ochraně posádky a dětí v rámci crash testů je vše v pořádku. Společnost Euro NCAP ale odhalila horší ochranu hlav, a hlavně pánví chodců, které by auto srazilo. Oblast nad přechodem mezi maskou chladiče a světly je příliš pevná a způsobí větší zranění.

Na pětihvězdičkový výsledek ale nakonec i tahle chyba stačila.

Čelní nárazový test Hondy CR-V

Čelní nárazový test Hondy CR-V