Golfu TGI přibyl prostor na 23 litrů plynu, takže ho nyní pojme 115 litrů, resp. 17,3 kg. Dojezd na plyn je tedy dle normy WLTP 422 kilometrů. Tento vůz má pod kapotou přeplňovanou patnáctistovku o výkonu 130 koní.

Menší Polo TGI má 90k tříválec o objemu jednoho litru. Dostalo třetí nádrž s kapacitou 16,5 litru, takže celkem uveze 91,5 litru plynu, resp. 13,8 kg. To znamená, že má dle normy WLTP ujet až 368 kilometrů.

Nakolik můžeme těmto číslům věřit, je otázka. Vloni jsme testovali Seat Ibiza TGI, který má pohonné ústrojí stejné jako Polo TGI, a na 10,25 kg plynu jsme ujeli 220 kilometrů. S množstvím 13,8 kg plynu v nádržích to dává reálný dojezd 296 km. I to je ale značné zlepšení.

S plynovou Ibizou TGI jsme vloni ujeli asi 220 km na jedno natankování plynu.

S plynovou Ibizou TGI jsme vloni ujeli asi 220 km na jedno natankování plynu.

FOTO: Marek Bednář, Novinky

Stlačený zemní plyn má oproti tradičnímu benzínu či naftě výhodu zejména v lepších emisích. Podle Volkswagenu obsahují výfukové plyny zhruba o čtvrtinu méně emisí oxidu uhličitého oproti benzínu, výrazně méně emisí oxidů dusíku oproti dieselu a jen zlomek množství pevných částic.

Provoz na CNG má také výhodu v levnějším palivu, ale protože je za bivalentní pohon nutné připlácet nemalé peníze, je třeba si to spočítat. Při zmíněném testu Ibizy TGI nám vyšlo, že se toto pohonné ústrojí vyplatí až po najetí zhruba 97 tisíc kilometrů.