Hlavní obsah

Řada F má stále úspěch. Ford vloni prodal dva tyto pick-upy za minutu

Tlačítkem Sledovat můžete odebírat oblíbené autory a témata. Články najdete v sekci Moje sledované a také vám pošleme upozornění do emailu.

Není to Škoda Octavia, není to dokonce ani Volkswagen Golf, není to ani Toyota Corolla. Je to napůl náklaďák, který by řada Evropanů nevměstnala do své garáže a jenž má pod kapotou nejméně šest válců. A prodává se ohromně.

Foto: Ford 4x

Ford vloni prodal téměř 1,1 milionu těchto drobečků.

Článek

Pokud trochu sledujete situaci na americkém trhu, jistě víte, o jakém autě je řeč - o pick-up trucku Ford F-Series. Automobilka zveřejnila prodejní čísla za rok 2018 a jsou ohromující - prodala více než 1,075 milionu kusů F-Series. V průměru tedy prodala každých 29,3 sekundy jedno auto.

Samozřejmě je nutné podotknout, že F-Series není jedno auto. Ford v této řadě nabízí několik různých variant, které se od sebe liší zejména užitečnou hmotností či maximální hmotností přívěsu. Jsou to totiž v prvé řadě pracovní, užitková auta.

Foto: Ford

Ford F-150 Power Stroke Diesel

Nejmenší verze je označená F-150 a prodává se s několika různými šestiválci, z nichž jeden je dieselový, anebo s pětilitrovým osmiválcem. Její ceny začínají na 28 155 dolarech, tedy cca 628 tisících korun.

Může to ale být taky velmi luxusní vůz - nejdražší verze Limited začíná na 67 135 dolarech (cca 1,5 milionu korun), a samozřejmě tu je ostrá verze Raptor, jejíž přeplňovaný šestiválec má 456 koní a 691 N.m a v USA se prodává od 52 855 dolarů (cca 1,18 milionu korun).

K mání je několik verzí kabiny, délek korby a převodových poměrů v zadním diferenciálu. V závislosti na verzi je nejvyšší užitečná hmotnost až 1 483 kg a nejvyšší hmotnost přívěsu 5 987 kg.

Foto: Ford

Ford F-250 Super Duty

Větší verze než F-150 jsou označené souhrnně „Super Duty” a dále jednoduše F-250 (od 33 150 dolarů, tj. cca 739 tisíc korun), F-350 (od 34 320 dolarů, tj. ca 765 tisíc korun) a F-450 (od 47 375 dolarů, tj. cca 1,06 milionu korun), přičemž ty poslední dvě je možné mít s dvojmontáží na zadní nápravě.

U většiny verzí je standardem 6,2l atmosférický osmiválec o 390 koních a 583 N.m, schopný provozu na bioethanol. Všechny tyto verze je možné koupit i s dieselem, který má také osm válců, objem 6,7 litru a dává 456 koní a 1 268 N.m.

Schopnosti odpovídají - podle jednotlivých verzí je nejvyšší užitečná hmotnost až 3 465 kg a nejvyšší hmotnost přívěsu až 15 875 kg. To není překlep, opravdu téměř šestnáct tun.

Foto: Ford

Ford F-450 Super Duty

Tato auta byste hledali v nabídce českého zastoupení Fordu marně - do Evropy se oficiálně nedovážejí. Kolují pouze zvěsti o tom, že se na starý kontinent má začít vozit alespoň nejmenší F-150.

Reklama

Výběr článků

Načítám