To, o čem se dlouho mluvilo šeptem nebo bylo předkládáno jako pravděpodobný plán na diskusních fórech, nyní oficiálně potvrdil koncern Volkswagen ústy ředitele prodeje Christiana Dahlheima.

„Společnost Volkswagen využívá různé zdroje k potlačení rostoucích nákladů. Nicméně je jasné, že nebude možné úplně kompenzovat vyšší materiálové náklady,“ uvedl Dahlheim. Volkswagen připouští, že ať by se snažil sebevíc a osekával náklady na všech stranách, přesto nové emisní limity a požadavky, které na výrobce uvalují legislativci na celém světě, se prostě do cen aut musí promítnout.

Christian Dahlheim

Christian Dahlheim

Největší zvýšení cen bude vidět na levnějších modelech. Navíc už nebude možné počítat s neustálým růstem zisků a prodejů, jako tomu bylo dosud, protože řada faktorů už ukazuje prudký propad.

Kompenzovat není čím

Volkswagen upozorňuje, že automobilový průmysl je a bude tlačen stále silněji z mnoha stran. Příkladem je třeba Brexit, který přidělává firmám velké vrásky. Už mnoho automobilek i výrobců komponentů oznámilo snižování počtu pracovníků nebo úplný odchod. Nedávno jsme vás třeba informovali o tom, že k propouštění tisíců zaměstnanců se rozhodl Jaguar Land Rover. [celá zpráva] Stejně tak i Ford propustí přes tisícovku zaměstnanců.

Spousta firem také spoléhala na Čínu, ale zde se ukazuje, že ani tento trh není nenasytný a minulý rok zde poprvé prodej meziročně klesl. I zde se bude stále zvětšovat tlak na výrobce ohledně výroby ekologických vozidel, a navíc stále hrozí celní válka s USA.

Volkswagen tak i přes velmi dobrá čísla z posledního roku, kdy prodeje překročily 10,8 milionů vozidel celosvětově, očekává, že další roky budou hubenější. Jenže to samozřejmě nezajímá akcionáře, takže firma bude muset kompenzovat odliv zisků jinde.