Hlavní obsah

Land Rover a Jaguar zruší tisíce pracovních míst ve Velké Británii

Novinky, fra

Tlačítkem Sledovat můžete odebírat oblíbené autory a témata. Články najdete v sekci Moje sledované a také vám pošleme upozornění do emailu.

Značka Jaguar Land Rover se pod vedením indické společnosti Tata rozjela na vysoké obrátky. Vypadala k nezastavení. Jenže ji nakonec zastavily nízké prodeje v Číně, pád zájmu o naftové motory a brexit.

Foto: Jaguar Land Rover

Jaguar Land Rover

Článek

Koncern Jaguar Land Rover je největší britský výrobce automobilů. Ovšem od dubna do září roku 2018 vykázala firma ztrátu 354 milionů liber, což je v přepočtu asi deset miliard korun. To je hodně nemilá zpráva pro firmu, ale hlavně pro zaměstnance, kterých je v Británii zaměstnáno přibližně 40 000.

Už dřív došlo k zeštíhlení a nucenému odchodu tisícovky zaměstnanců, uzavření závodu v Solihullu a nucené dovolené v továrně v Bromwichi. Jenže to nemusí být všechno.

Podle ředitele Ralpha Spetha se poslední špatné výsledky promítnou do dalších pracovních míst, a to dokonce v řádech desítek tisíc.

Problémy jsou všude

Automobilka vidí velký problém v brexitu. Pokud nebude pořádná dohoda o vystoupení Velké Británie z EU, může to vést k fatálnímu prodražení celé výroby. To se samozřejmě indickému vlastníkovi nelíbí a jednoduše by znovu posílil výroby na Slovensku a v Číně, což už nedávno udělal. A právě dřívější přesun části výroby z Británie ušetřil firmě 2,5 miliardy liber.

Dalším problémem jsou naftové motory. Firma do nich investovala docela velké peníze a dříve táhly prodeje. Zvlášť menší a levnější modely s těmito motory byly velmi oblíbené. Vždyť v Británii se podílely vozy s naftovým motorem na prodejích neuvěřitelnými 90 procenty a celosvětově 45 %. Teď už jsou ale jen málo žádané a firma musí přijít s náhradním řešením.

Stejně tak je problém s prodejem aut v Číně. Trable s obchodním napětím a ekonomickým zpomalením této asijské mocnosti snížily prodeje, které ještě zachraňovaly firemní ekonomiku.

Reklama

Výběr článků

Načítám