Elektrická auta jsou fenomén a v Číně jede Nio na vlně extrémního zájmu i silných pobídek vlády. Nio je značka, která za rok 2018 nejvíce znásobila svou finanční hodnotu. A protože se jedná původně o startup, je to úžasný výsledek.

Nové Nio ES6 je o něco menší než ES8 a také nemá sedm, ale jen pět sedadel. Ovšem rozdíl v automobilech je jen malý. Designérský jazyk je takřka beze zbytku převzatý, interiér je kompletně stejný (tedy až na ty sedačky).

V interiéru je jen pět sedadel

V interiéru je jen pět sedadel.

Typické Nio - ultramoderní design skrývající moderní techniku

Typické Nio – ultramoderní design skrývající moderní techniku.

Stejně tak i technika vychází ze stejné platformy. Vpředu i vzadu je po jednom elektromotoru a mezi nimi je pak uložena pod podlahou velká baterie Li-On akumulátorů. Standardní verze nabídne výkon 160 kW (217 koní) na každém motoru. Díky velkému točivému monetu však zvládne zrychlit na stovku za 5,6 sekundy. Kapacita akumulátorů se liší – 70 kWh má dojezd 412 km, 84 kWh pak 482 km.

Elektrická platforma

Elektrická platforma

Ovšem v nabídce bude ještě jedna varianta. Jmenuje se Performance a výkon u předního motoru dá 240 kW (326 k), vzadu 160 kW (217 k). Na stovku pak zrychlí auto za 4,7 s. Maximální rychlost je omezena na 200 km/h. Tahle verze bude mít pouze větší akumulátory, ovšem je nám trochu záhadou, jak je možné, že s větším výkonem má auto větší dojezd: 510 km.

Doufejme, že čínské vozy Nio, které přijdou do Evropy, nebudou mít stejné sledovací zařízení, jaké používají všechny elektromobily v Číně. [celá zpráva]