Hlavní obsah

Španělský bratr Škody Kodiaq vstupuje na český trh

Tlačítkem Sledovat můžete odebírat oblíbené autory a témata. Články najdete v sekci Moje sledované a také vám pošleme upozornění do emailu.

Seat Tarraco si u nás můžete koupit od 763 tisíc korun, kdežto Škoda Kodiaq začíná pod 700 tisíci. Španělský vůz ale má v základu např. aktivní vedení v jízdních pruzích nebo ledková světla. S pohonem všech kol zaplatíte nejméně 933 tisíc korun.

Foto: Seat 3x

Seat Tarraco

Článek

V září představený Seat Tarraco přišel jako poslední do trojice, z níž už po českých silnicích jezdí Škoda Kodiaq a Volkswagen Tiguan Allspace. Tarraco má základní cenu posazenou docela ambiciózně - 762 900 korun s benzínovým motorem, manuální převodovkou a pohonem předních kol.

To je o 81 tisíc korun více, než kolik stojí nejlevnější kodiaq. Jenže základní výbava tarraca za ten příplatek vážně stojí - ve standardu jsou kompletně ledková přední světla, která jsou u kodiaqu za příplatek 25 tisíc korun k druhé výbavě Ambition; k základu Active nejdou objednat vůbec.

Foto: Seat

Seat Tarraco

A můžeme pokračovat zadními LED světly, dešťovým a světelným senzorem, elektricky sklopnými zrcátky, bezklíčovým přístupem a startováním, aktivním asistentem jízdy v pruzích, hlídačem únavy řidiče, rádiem s 8” dotykovým displejem a možností pokročilého zrcadlení telefonu nebo třeba dojezdovou rezervou.

Třetí řada sedadel je za příplatek 20 500 korun u seatu a 23 000 korun u škody. Tiguan Allspace se prodává od 766 900 korun a výbavou je seatu velmi podobný, ovšem je k mání pouze s dieselovým motorem. Sedmimístné provedení volkswagenu dostanete za příplatek 15 300 korun.

Foto: Seat

Nejen zvenčí, i v kabině vypadá Tarraco zásadně odlišně od Kodiaqu.

Za oněch základních 762 900 korun dostanete tarraco se základní benzínovou patnáctistovkou, která nabídne 150 koní a 250 N.m. Zrychlit na stovku má zvládnout za 9,7 vteřiny, maximálka je 201 km/h a kombinovaná spotřeba je 6,3-6,6 l / 100 km. Silnější, dvoulitrový benzín o výkonu 190 koní zatím v konfigurátoru nenacházíme.

Chcete-li čtyřkolku, je třeba zvolit diesel a dvouspojkovou převodovku DSG. Na výběr je ze dvou verzí 2,0 TDI o 150 koních a 340 N.m za nejméně 932 900 korun, nebo o 190 koních a 400 N.m, která je ale k mání jen s vyšší výbavou Excellence za cenu od 1 044 900 korun.

Slabší diesel má s DSG zrychlit na stovku za 9,8 vteřiny a dosáhnout maximálky 198 km/h. Silnějšímu má stačit na stovku 8 vteřin a nejvyšší rychlost je 210 km/h. Spotřebu Seat uvádí stejnou pro obě verze - 5,6 l nafty na 100 km.

Reklama

Výběr článků

Načítám