Hlavní obsah

Hyundai a Kia budou od roku 2019 svá auta prodávat s připojením k internetu

Mobilní operátor Vodafone v Evropě zajistí v rámci strategického partnerství připojení vozů Hyundai a Kia k internetu. Nový informační systém využívající mobilní připojení bude do vozidel obou značek montován od roku 2019.

Foto: Petr Horník, Právo

Kia Ceed

Článek

Strategické partnerství zpřístupní oběma výrobcům automobilů technické know-how Vodafone. Na jeho základě budou nabízet evropským řidičům informační a zábavní služby se síťovým propojením. Hyundai a Kia budou při zavádění svých vlastních služeb v Evropě využívat internet věcí operátora a zákazníkům nabídnou výhody nejmodernější telematické techniky.

Mezi připravované služby patří nejaktuálnější dopravní zpravodajství, služby pro parkování, lokalizaci a diagnostiku vozidla a hlasové ovládání. Systém spolupracuje s funkcemi Android Auto a Apple CarPlay pro propojení s chytrým telefonem a bezpečné používání oblíbených aplikací uživatele.

„Toto strategické partnerství nám umožní na základě komplexní evropské datové sítě nabídnout maximální konektivitu za volantem mnohem většímu počtu řidičů. Systém bude spuštěn v Evropě v příštím roce s uvedením budoucích modelů Hyundai a Kia. Zákazníci tak budou mít na dosah svých prstů nejpřesnější a nejrelevantnější informace," uvedl viceprezident divize ICT ve společnosti Hyundai Motor Group Jungsik Suh.

V Česku má Vodafone přes 3,7 milionu aktivních SIM karet. Hyundai je třetí nejprodávanější značkou na trhu, Kie patří sedmá příčka.

Reklama

Související témata:

Výběr článků

Načítám