Chevrolet má svou divizi Specialty Vehicle Engineering, která připravuje auta zvláštní, speciální, závodní… Prostě auta, která se na silnicích moc nepotkávají nebo jsou dokonce určena jen pro závodní tratě.

Tohle auto je právě jejich produktem a nabídne opravdu velmi komplexní přestavbu. Ta začíná už u samotné vizáže, předělaný je kompletně celý čumák auta. Ale to je asi to nejmenší.

Pod kapotou je totiž vidlicový osmiválec LT1 o objemu 6,8 litru, který je pravděpodobně původem z verze 2SS. SVE připravuje úpravy motoru už nyní – stupeň jedna natahuje výkon o 155 koní (115 kW) nahoru, a to i u zatím nejvýkonnější tovární verze ZL1. Ve výsledku pak nabízí nějakých 835 koní.

Chevrolet Yenko/SC Stage II

Chevrolet Yenko/SC Stage II

Jenže tohle bude ještě o kus výš. Auto projde úpravou nazvanou Stupeň 2, což bude zahrnovat kované písty, na CNC stroji přesně obráběnou hlavu válců, novou klikovku, ojnice, ložiska…Samozřejmě i turbodmychadlo, výfuk, sání. Prostě komplet přepracovaný agregát. Výsledek bude neskutečných 1000 koní.

Podvozek k tomu dostane magneticky ovládané tlumiče, elektronicky omezený diferenciál, velké kotouče a výkonnějšími třmeny a za maskou pak bude vylepšené chlazení, aby to stádo dokázali vůbec udržet v provozní teplotě.

A to všechno v tovární úpravě, tedy i s tříletou zárukou (nebo 56 000 km). A ani cena na ten výkon není nejšílenější: 113 990 dolarů, tedy asi 2,5 miliónu korun. Prý bude vyrobeno pouze 25 kusů, takže exkluzivita je zaručena.