Hlavní obsah

Nissan Qashqai má novou třináctistovku

Tlačítkem Sledovat můžete odebírat oblíbené autory a témata. Články najdete v sekci Moje sledované a také vám pošleme upozornění do emailu.

S novým benzínovým čtyřválcem, vyvinutým ve spolupráci aliance Renault-Nissan s koncernem Daimler, chce Nissan s modelem Qashqai oslovit více zákazníků. Turbo a filtr pevných částic jsou samozřejmostí. Ceny začínají pod půlmiliónem korun.

Foto: Nissan 3x

Nissan Qashqai s novým benzínovým motorem 1,3 DIG-T

Článek

Nový motor o objemu 1,3 litru nahrazuje dosavadní motory 1,2 a 1,3 DIG-T a je k mání ve dvou výkonových variantách - 140 koní a 240 N.m, nebo 160 koní a 260 N.m. Technicky jsou obě verze stejné, rozdíl je jen v softwaru.

Technologie z Nissanu GT-R, vrcholového sporťáku v nabídce značky, jsou vložky válců nastříkané na stěnách, nikoliv vkládané při výrobě. Tyto „vložky” snižují vnitřní tření v motoru, což znamená nižší spotřebu paliva.

Foto: Marek Bednář, Novinky

Nový benzínový motor 1,3 DIG-T pro Nissan Qashqai

Lepší je také tepelná vodivost „vložky”. To umožní zvýšit kompresní poměr bez rizika detonačního hoření, takže z každé kapky benzínu dostanete víc výkonu.

Za zmínku stojí také hlava válců, která má při pohledu z čela motoru tvar trojúhelníku. Důvod pro takové řešení je v úspoře hmotnosti. Do hlavy jsou částečně integrovány výfukové svody a jsou extrémně krátké, aby výfukové plyny měly při vstupu do turbodmychadla co nejvíce energie.

Foto: Nissan

Nissan Qashqai s novým benzínovým motorem 1,3 DIG-T

Třináctistovka má samozřejmě přímé vstřikování paliva, takže potřebuje filtr pevných částic. GPF (Gasoline Particulate Filter), jak se toto zařízení označuje, je spojené s katalyzátorem a je umístěné hned za turbem.

Kombinovaná spotřeba paliva je dle výrobce pro obě verze s manuální převodovkou 5,3-5,7 l/100 km v závislosti na velikosti kol, která si vyberete. Dvouspojková převodovka má spotřebu o chloupek vyšší - 5,4-5,8 l/100 km.

Důvody, proč se zbavit dvou rozdílných motorů a nabídnout jeden ve dvou verzích, jsou kromě snížení výrobních nákladů také v lepším pokrytí tužeb zákazníků. Tedy, alespoň Nissan tvrdí, že pro 140k motor najde víc zákazníků než pro dosavadní 115k dvanáctistovku.

Základ začíná pod půlmiliónem

Nový motor je už možné objednat v obou verzích a i s dvouspojkovou převodovkou; čtyřkolka však v nabídce nebude. Základní cena slabší verze ve výbavě Visia je 489 tisíc korun.

S vyšší výbavou - stupňů je celkem pět - ceny rostou až na 725 tisíc korun a příplatek za silnější verzi motoru je 46 600 korun. Budete-li chtít i sedmistupňovou dvouspojku, vězte, že je k mání jen ke 160k verzi, a to za dalších 52 300 korun navíc.

Foto: Nissan 3x

Nissan Qashqai s novým benzínovým motorem 1,3 DIG-T

Samozřejmě že nový motor splňuje požadavky emisní normy Euro 6d-TEMP, která vstoupila v platnost letos v září.

Za tím účelem Nissan upravil i dieselovou patnáctistovku, u níž tkví největší změna v přidání selektivní katalytické redukce, tedy vstřikování roztoku močoviny do výfukového systému za účelem redukce emisí oxidů dusíku.

Podle dostupných informací by měl v lednu příštího roku do nabídky přibýt nový diesel o objemu 1,7 litru, se kterým si budete moci koupit i pohon všech kol.

Vraťme se ale k benzínu - jak nová třináctistovka jezdí? Nissan nás pozval na prezentaci do Barcelony, kde budeme mít možnost se novinkou svézt.

Reklama

Výběr článků

Načítám