„Společnost Škoda Auto využívá všech dostupných opatření, aby zajistila maximální možnou dostupnost svých vozů pro zákazníky. Jedním z těchto přechodných opatření je i krátkodobé umístění vozů na vybrané odstavné plochy předtím, než budou homologovány dle nové normy a expedovány zákazníkům,” uvedl pro Novinky.cz Zdeněk Štěpánek z tiskového oddělení.

Podle Štěpánka využívá Škoda v maximální možné míře odstavné plochy ve svých závodech. Ne vždy to ale stačí, a tak je součástí opatření využití hned pěti dalších pronajatých ploch nedaleko továren.

Patrně největší z nich je letiště v Milovicích, asi 30 kilometrů od Mladé Boleslavi. Na zdejší betonové ploše podle našich informací automobilka „zaparkovala” čtyři tisíce automobilů.

Emise osobních automobilů jsou v Evropě regulovány od roku 1970 normami EHK (Evropská hospodářské komise). Zpočátku se měřil pouze městský jízdní cyklus (ECE). Tou nejzásadnější novinou emisního testu WLTP (Worldwide Harmonized Light-Duty Vehicles Test Procedure), který vešel v platnost letos v září, je měření emisní (spotřeby) přímo v běžném provozu. Podrobnější informace najdete v našem dřívějším článku. [celá zpráva]