Na tuhle elegantní modrou dámu jsem se vážně těšil, i když jsem ještě nevěděl, kam ji vzít, a vlastně ani co pořádně čekat. BMW staví na tom, že je radost je řídit, ale nebude na to „sedma” příliš velká, neohrabaná, na vzduchovém podvozku nejistá?

Vpravdě, vzduchový podvozek není k ostré jízdě zrovna vhodný, na ocelových pružinách a třeba nějakých magnetoreologických tlumičích, aby se dala nastavovat tuhost, bych se za volantem cítil jistěji. Ovšem, možná to je rukama.

BMW 750i xDrive

Na délku má lehce přes 5 metrů - tak akorát.

FOTO: Milan Malíček, Právo

Ve srovnání s Rollsem Dawn [celý článek] nebo třeba s Mercedesem S 560 cabrio [celý článek] zvládá podvozek řady 7 svižnou jízdu mnohem lépe. Pořád může být houpavý a pohodlný, ale když vezmete zatáčku ostřeji, podrží, a to díky kouzelnému tlačítku „Adaptive”.

Po jeho zmáčknutí se auto přizpůsobuje vám - nikoliv vy jemu, jako v režimech Sport či Comfort. Kdyby bylo po mém, přepínač režimů bych úplně zrušil a právě adaptivní nastavení nechal standardem.

BMW 750i xDrive

Jo, naklání se. Taky to je luxusní limuzína, ne sporťák.

FOTO: Milan Malíček, Právo

Sedmičce je v podstatě jedno, po čem jede - je pohodlná na hladké dálnici (samozřejmě), ale i na rozbité středočeské okresce. Houpe se jako bárka na terénních vlnách, ale přitom působí sebejistě.

Jediným ne zrovna ideálním detailem jsou pneumatiky - 20” kola byla obuta do slupek tak tenkých, že jsem o ně měl v každé díře strach. Devatenáctky by byly pohodlnější, praktičtější i odolnější.

Snaha o sportovnost je trochu nemístná, pohodlí je na prvním místě

O pohodlí jde v řadě 7 především, i když se to snaží maskovat M-paketem. Podívejte se na zadní sedačky - jsou nejen vyhřívané, ale i ventilované a mají masážní funkci se spoustou programů. A také je můžete elektricky nastavovat včetně bederní a hlavové opěrky, která má na sobě dokonce polštářek.

BMW 750i xDrive

Jen opěrka hlavy by byla málo, vzadu jsou i polštářky.

FOTO: Milan Malíček, Právo

K ovládání můžete použít tlačítka na středové loketní opěrce, ale co byste to byli za pana továrníka, kdybyste ke v podstatě všem funkcím auta neměli tablet. To, co trůní v konci loketní opěrky, totiž není displej, nýbrž vyjímatelný tablet, pomocí něhož lze i zvenčí auta ovládat všechny sedačky kromě řidičovy.

A taky navigaci, rádio nebo roletky oken, a když vás hraní si s autem omrzí, můžete se pomocí tohoto tabletu připojit k internetu a třeba brouzdat po sociálních médiích. Seštelování sedaček tak, aby hezky vypadaly pro fotografie, tedy nikdy nebylo jednodušší. A pasažéři vzadu mají postaráno o zábavu na dost dlouho.

BMW 750i xDrive

Stiskněte tlačítko a opěrka vám tablet výsuvným ramínkem podá.

FOTO: Milan Malíček, Právo

S lehkým úsměvem na rtech, že se „moje” auto líbí i zbytku posádky, ukrajuji kilometry po středočeských silnicích velmi různorodé kvality. Kdykoliv přišlápnu plyn jen trošku víc, auto si lehce zabublá a dá tak příjemně znát, že pod kapotou nepracuje žádná vyžle, ale plnotučný osmiválec.

Příjemně silný, adekvátně žíznivý

A nenuceně pošle ručičku tachometru o pár dílků stupnice výš. Už dříve jsem psal o tom, jak snadné je dostat se v tomhle autě na rychlosti, při které vám i na dálnici hrozí pokuta - 150 km/h můžete mít na tachometru do deseti vteřin. [celá zpráva]

Jenže taky nemusíte. Můžete plyn jen tak lechtat, nechat motor se válet těsně nad volnoběhem a plout po silnici stovkou. A když přijde nutnost předjet pomalejšího, probudit osmiválec z dřímoty je otázkou nevelkého pohybu pravého kotníku. Na vysokém výkonu je totiž skvělé právě to, že ho nemusíte používat, ale že ho máte k dispozici, když je třeba.

BMW 750i xDrive

V8 na věčné časy a nikdy jinak.

FOTO: Milan Malíček, Právo

A co na to spotřeba? Když jsem zkoušel zrychlení, možná jste si všimli čísla lehce nad čtrnáctkou. Za celý týden jsem ujel něco přes 500 km a většinou rychle, ale relativně v klidu. Když jsem vůz vracel, spotřeba tak vysoká nebyla, skončila na akceptovatelných 11,6 litrech na sto.

BMW 750i xDrive

Díky za světlý koberec. Není praktický ani náhodou, ale sedí se tu tak příjemně.

FOTO: Milan Malíček, Právo

Jasně, pro sebe bych si sedmu naspecifikoval jinak - zvolil bych tmavší barvu a menší kola. Osmiválec by ale pod kapotou nutně zůstal. I přes hromadu hračiček včetně termokamery pro noční vidění, i přes schopnost téměř autonomní jízdy, dokud nedáte blinkr a dokud je před vámi auto, to totiž byl právě motor, který mě na 750i fascinoval a bavil nejvíc.

Abych tedy odpověděl na otázku, jestli i pro superluxusní, lehce přes 5 metrů dlouhý a téměř 2 tuny těžký sedan platí, že je radost ho řídit - ano, je, a ohromná. Byť možná trochu jinak, než si leckdo představuje.

BMW 750i xDrive
Motor:
4 395 ccm, vidlicový zážehový osmiválec, 2x turbo
Max. výkon:
331 kW (450 k) při 5 500-6 000 ot./min
Max. točivý moment:
650 N.m při 1 800-4 500 ot./min
Převodovka:
osmistupňová automatická
0-100 km/h:
4,4 s
Nejvyšší rychlost:
250 km/h (el. omezena)
Průměrná spotřeba:
8,1 l/100 km
Pohotovostní hmotnost:
1 945 kg
Délka x šířka x výška:
5 098 x 1 902 x 1 478 mm
Základní objem zavazadelníku:
515 l
Poháněná náprava:
4x4
Cena základní verze:
2 476 500 Kč (730d)
Základní cena testované verze:
2 992 600 Kč
Cena testovaného vozu:
4 373 692 Kč