Dnešní systémy aktivní bezpečnosti, jako např. hlídač jízdních pruhů, fungují ve spolupráci se směrovkami – není-li zapnutý blinkr, hlásí nechtěné opuštění jízdního pruhu či ho aktivně korigují.

Tesla chce dále rozlišovat, jestli ono opuštění jízdního pruhu je skutečně nechtěné. V případě, že zjistí, že řidič cíleně chce opustit jízdní pruh, a nemá zapnutou směrovku, a zároveň jsou v okolí nějaká další auta, automaticky ji zapne.

Automobilka si zažádala o patentování tohoto systému. Důvod je jednoduchý – všechna auta na světě dnes mají blinkry, všechny autoškoly na světě učí je používat, ale přesto jsme dnes a denně svědky situací, kdy tak řidiči nečiní. I když by dle zákona – a hlavně dle zdravého rozumu – opravdu měli.

Lajdáctví s blinkry stojí za více nehodami než mobily za volantem

Podle studie Richarda Ponzianiho je lenost amerických řidičů používat směrovky větší hrozbou pro bezpečnost než rozptýlení pomocí mobilního telefonu v ruce řidiče. „Tato jednoduchá forma komunikace mezi řidiči je extrémně efektivní, ale jen pokud se správně používá,” komentuje výsledky Ponziani.

Blinkry, řečí českého silničního zákona „znamení o změně směru jízdy”, jsou jedním ze základních systémů aktivní bezpečnosti, tedy prevence dopravních nehod. Oranžové (příp. v některých státech či na některých veteránech vzadu červené a vpředu bílé) blikající světlo na té straně auta, kam plánuje řidič jet, je na světě od počátku 20. století.

Dnes auta sama bliknou třikrát, když za páčku krátce zatáhnete, a třeba Mercedes třídy S cabrio, který jsme nedávno testovali, dokáže na dálnici sám blikat tak dlouho, dokud manévr nedokončíte. A když se blížíte k čáře a blinkr zapnutý není, vrátí vás do vašeho jízdního pruhu – jako řada dalších aut. [celá zpráva]