Audi zdůrazňuje, že Q8 byla vyvíjena jako samostatný model. Při bližším porovnání s vedle zaparkovanou Q7 v golfovém klubu kousek za Prahou, kde se konala tuzemská prezentace, nelze upřít, že Q8 vypadá o dost lépe. Je nižší, o 66 mm kratší, ale o 27 mm širší než Q7.

Všimněte si nového prvku na přední masce - současná audi mají šestiúhelník, Q8 a další nastupující modely pak dostanou osmiúhelník, v rámci automobilky nazývaný Oktagon-Grill. Standardem pro všechny verze jsou pak diodová světla.

Audi Q8

Audi Q8

FOTO: Martin Žemlička, Novinky

Všechny verze mají poháněná všechna čtyři kola

Zadní světelný pruh je pak parádním designérským prvkem, stejně jako bezrámová okna. Když se na Q8 podíváte z boku, nádherně vynikne klesající střešní linie, dlouhý rozvor i krátké převisy. Interiér je pak stejný s novou A6 nebo vlajkovou lodí, kterou zůstává A8. Další informace najdete v našem podrobném článku. [celá zpráva]

Na českém trhu se aktuálně nabízí jediná motorizace, tou je dieselový šestiválec TDI spojený s osmistupňovou automatickou převodovkou. Nabízí výkon 210 kW (286 koní) a přijde na 1 945 900 korun. Zkraje roku přijde další dieselová motorizace, tentokráte 45 TDI o výkonu 170 kW. A později přijde i benzínová verze (třílitrové benzínové V6 o 340 koních) a nejspíš i sportovní RS. Všechny verze dostanou pohon všech čtyř kol.

Audi Q8

Audi Q8

FOTO: Martin Žemlička, Novinky