Senzorů pro měření teploty najdete v moderním automobilu hned několik. Kupříkladu čidlo teploty nasávaného vzduchu, fotosnímač slunečního svitu nebo čidlo teploty klimatizace/topení. Čidlo nebo, chcete-li, snímač venkovní teploty nedodává pouze informace pro řídicí jednotky, svůj smysl má i pro uživatele auta – ten jednoduše vidí, kolik je venku stupňů.

Měřicí zařízení je obvykle umístěno za nárazníkem na levé straně. Je to drobné čidlo s připojeným kabelem, v servisu stojí nové coby náhradní díl zhruba 250 korun (na vozy Škoda).

U modelů Karoq a Kodiaq zaparkovaných vedle sebe jsme porovnali hodnoty, které ukazuje palubní displej – byly totožné. Zajímavé pak bylo měření digitálním teploměrem a klasickým kapalinovým venkovním teploměrem za pár korun.

Pokus ukázal, že senzor v autě je přesný. Digitální teploměr totiž ukázal zcela stejnou hodnotu jako displej v autě – konkrétně 21 stupňů Celsia. Levný kapalinový teploměr byl lehce nepřesný a ukázal 22 stupňů.