Lamborghini Urus bude existovat v hybridní variantě a bude to první vůz značky, který bude schopen jezdit i na elektřinu. „Bateriový” elektromobil, tedy takový, který jezdí jen a pouze na elektřinu, ale možná Lamborghini nikdy nevyrobí.

Na kongresu Automotive News Europe v italském Turíně to ve středu uvedl Maurizio Reggiani, technický ředitel automobilky Lamborghini. Vloni odhalený koncept Terzo Millenio tedy ještě dlouho zůstane jen konceptem. [celá zpráva]

Lamborghini Terzo Millennio (koncept, 2017)

Lamborghini Terzo Millennio (koncept, 2017)

FOTO: Lamborghini

Zádrhel není v přesvědčení vedení, nýbrž v bateriích. „Naším cílem je přinést supersport a po stránce energie a výkonu dnes neexistují dostatečné baterie,” řekl Reggiani.

Baterie, které by mohl dostat elektro-supersport Lamborghini, by musely dokázat vyvinout dostatek proudu k tomu, aby se vůz rozpohyboval na rychlost nad 300 km/h. Zároveň by musely zvládnout nejméně tři kola Nürburgringu; ač to web Automotive News nespecifikuje, předpokládáme, že je myšlena zhruba dvacetikilometrová Severní smyčka.

Lamborghini Terzo Millennio (koncept, 2017)

Lamborghini Terzo Millennio (koncept, 2017)

FOTO: Lamborghini

Další překážkou je podle Reggianiho zvuk. Je „druhým zásadním bodem, na který se díváme,” uvedl. Elektromotory podle něj nedokážou přinést vibrace a zvuk, které přidávají řízení supersportu na vzrušení. „Supersport je emoce,” dodal.