Jakkoliv kontroverzní může být automobilka Tesla, jednu věc dělá nepopiratelně správně - umístění baterie ve voze. Baterie ve všech sériově vyráběných teslách je umístěna v podlaze mezi nápravami, což znamená velmi nízko položené těžiště.

Výhoda takovéhoto uložení baterie v pasivní bezpečnosti je jasně vidět ve videu, které automobilka sdílela na Twitteru - převrátit Model X je opravdu obtížné. Při simulaci v laboratoři se to nepodařilo, a to i když už bylo auto skoro koly vzhůru.

Baterie ho převážila zpátky na bok a tímto pohybem vygenerovaná kinetická energie stačila na to, aby se auto vrátilo na kola. U vozu třídy SUV, který má z principu vyšší stavbu a tedy i vyšší těžiště oproti normálnímu sedanu, je to opravdu ohromující.

Převrátit Model X podobným způsobem se nepovedlo ani americké NHTSA (National Highway Traffic Safety Administration, Národní úřad pro bezpečnost silniční dopravy), jak píše web Electrek.

Video, které Tesla sdílela, pochází z její vlastní laboratoře. Zprávu o tom, že  se Model X nepodařilo převrátit, automobilka zveřejnila už dříve, ale až nyní se na to můžeme podívat. „Model X je první a jediné SUV, které dostalo pětihvězdičkové hodnocení ve všech kategoriích a podkategoriích testů NHTSA,” píše Tesla u videa.