„Můj nejmladší syn Cody se narodil s Downovým syndromem a já nechci, aby měl těžký život,” komentuje Graham Slater svou unikátní stavbu pro web deníku Independent. „Napadlo mě, že pokud vytvořím něco s 'wow' faktorem, někomu se to může líbit, a to v budoucnu Codymu finančně pomůže,” dodává.

Vzal tedy Jaguar XKR z roku 2003, relativně běžný britský sporťák, a pustil se do úprav. S pomocí kamaráda vůz změřil, vyrobil model a pak na něm z montážní pěny vytvaroval karoserii, jakou vozu chtěl nadělit.

Upravený Jaguar XKR pro chlapce s Downovým syndromem

Odhadli byste, že pod nádhernou vínovou slupkou je starý Jaguar?

FOTO: Profimedia.cz

Výsledná karoserie je z laminátu a jeden by rozhodně netipoval, že pod slupkou je starý Jaguar. Vůz ze všeho nejvíc připomíná koncept Holden Efijy z roku 2005 s přídí Lincolnu-Zephyru z druhé půlky 30. let. Jiní v něm vidí moderní pojetí aut z první půlky minulého století.

V interiéru je to však stále Jaguar XKR, byť s novým čalouněním a s obložením palubní desky ve stejné červené barvě, jako má exteriér. Také původní 4,2l osmiválec s kompresorem, automatická převodovka a pohon zadních kol jsou na svém místě.

Upravený Jaguar XKR pro chlapce s Downovým syndromem

Karoserie je vyrobena z laminátu.

FOTO: Profimedia.cz

Graham Slater se zabývá truhlářstvím a varhanářstvím, ale úpravy aut jsou jeho velkým hobby. První auto, které upravil, byl prý Morris Minor, když Slaterovi bylo šestnáct let. Od té doby mu dílnou prošlo víc než patnáct aut.

Jaguar, který posloužil jako technický základ, měl hodnotu přibližně 7 tisíc liber, tedy cca 204 tisíc korun. Investice do úprav byla kromě tří let práce také finanční - ve výši 50 tisíc liber, tj. asi 1,45 miliónu korun.

Hotový vůz byl ohodnocen na 120 tisíc liber, tedy zhruba 3,5 miliónu korun. „Kdyby někdo chtěl učinit nabídku, musel by být štědrý,” odmítá zatím Slater mluvit o záměru vůz prodat.

Graham Slater za volantem své kreace

Graham Slater za volantem své kreace

FOTO: Profimedia.cz