Pokles prodejů na britských ostrovech je způsoben několika faktory. Prvním z nich je brexit, jehož důsledky dnes nikdo nemůže zcela předpovědět. Druhým je tažení proti naftovým motorům, které jsou postupně víc a víc omezovány, hlavně ve městech.

Koncern Jaguar Land Rover tak musí propustit tisíc agenturních zaměstnanců ze svých největších továren v Solihull a Castle Bromwich. Přitom už v lednu oznámila snížení výroby v továrně v Halewoodu, kde ovšem nedošlo ke snižování stavů zaměstnanců.

Jaguar letos vykazuje propad prodejů na domácím trhu o 26 procent, Land Rover pak má pokles 20 %. Především se to týká prodejů vozidel s naftovým motorem, kterým se většina kupujících už vyhýbá. Přitom jinde v Evropě ještě stále patří naftové agregáty mezi ty nejúspěšnější.

Kam přivede brexit automobilky?

Ostatní automobilky na ostrovech mají také velké problémy, jak vyřešit brexit. Mnohé už se nechaly slyšet, že pokud by se mělo zavést clo, pak by byl možný přesun výroby na kontinent. S brexitem už bojuje například Vauxhall (Opel pro britský trh), který již stavy snižoval, a po převzetí značkou Peugeot došlo na další výpovědi.