Myšlenka, že by auto při jízdě neznečišťovalo okolní vzduch, ale naopak jej vylepšovalo, je mimořádnou výzvou pro konstruktéry celého světa. V případě vodíkového Nexa je vpředu umístěn čistič vzduchu, respektive velice citlivý vzduchový filtr sání, jenž dovede zachytit mikročástice z ostatních automobilů či jiných škodlivin, které ve vzduchu jsou kvůli průmyslové činnosti lidí.

Korejská automobilka uvádí, že Nexo zbavuje vzduch jemného prachu v množství, které vypustí při ujetí stejné vzdálenosti dva automobily se vznětovým motorem. Není to a priori čistička vzduchu, protože vzduchový filtr na autě být musí, o „zelenost” tohoto automobilu ale není sporu - z výfuku vychází jen neškodná vodní pára.

Hyundai Nexo (2018)

Hyundai Nexo (2018)

FOTO: Hyundai

Ujede 800 km na jedno natankování

O pohon vodíkové vozu Nexo se stará motor o výkonu 120 kW (163 k) s maximálním točivým momentem 395 newtonmetrů. Popisovaný automobil zrychlí z 0 na 100 km/h za 9,2 sekundy a dosahuje nejvyšší rychlosti 179 km/h.

Díky třem integrovaným stejně velkým nádržím (každá o objemu 52,2 litru vodíku) zvládne ujet až 800 kilometrů na jedno tankování. To trvá mimochodem pouhých pět minut. Auto funguje i při teplotách mínus 30 stupňů Celsia.

Hyundai Nexo (2018)

Hyundai Nexo (2018)

FOTO: Hyundai

Uvnitř najdete dva displeje – větší má 12,3 palců a nahrazuje klasický přístrojový štít. Druhý má sedm palců a je určen pro ovládání multimediálního systému. Automobil dlouhý 4,7 metru nabídne autonomní řízení levelu 4, Hyundai se pochlubil, že zvládl cestu ze Soulu do Pchjongčchangu (cca 140 kilometrů).

Hyundai Nexo (2018)

Hyundai Nexo (2018)

FOTO: Hyundai