V roce 1999 se Volvo rozdělilo na části vyrábějící osobní vozy a nákladní vozy. Tu druhou, pod označení AB Volvo, má nyní v hledáčku Geely. Majitelem osobní divize Volva, který ji dokázal v roce 2010 převzít v totálním finančním rozkladu, revitalizovat, vytvořit hromadu nových modelů a poslat ji na sérii rekordních prodejních let. Osobní vozy Volvo teď trhají rekordy v prodejích a nikdy v historii nebyla značka tak úspěšná.

Geely teď kupuje 8,5% podíl u výrobce nákladních vozidel AB Volvo. Pravděpodobně jde o to, že Geely chce aplikovat své technologie elektrického pohonu a automatizovaného řízení, které vyvíjí pro osobní vozy, i do automobilů nákladních. Ovšem může tu být i jiný zájem. AB Volvo totiž vlastní 45% podíl ve společnosti Dongfeng Commercial Vehicles, což je největší výrobce nákladních vozidel v Číně.

Geely jede

Automobilka Geely není v Číně tak úspěšná, jako ve zbytku světa. Ostatně už před desetiletím byla firma zaměřená především na vývoj a produkci vozidel především pro vývoz. Geely postupně skupuje světové krachující firmy za hubičku a dělá z nich výdělečné podniky. Třeba vlastní společnost LEVC, která produkuje nové elektrické taxíky pro Londýn [celá zpráva]. Také je vlastníkem britské sportovní ikony Lotus [celá zpráva]. A v neposlední řadě vlastní menšinový podíl v malajské automobilce Proton.