Podíváme-li se na řadu jiných, i méně prémiových automobilek, dalo by se říci, že pokud mají v nabídce SUV, budou si u nich zákazníci podávat dveře. Jenže jak zjišťuje Maserati, nemusí tomu tak být vždy. I když v ČR byl v nedávné minulosti například o její model Levante docela velký zájem. [celá zpráva]

Italská automobilka ale i tak nyní musí kvůli nízkým prodejům svých aut pozastavit produkci. Výrobní závody budou nečinné zhruba měsíc.

Továrna Maserati - Grugliasco

Továrna Maserati – italské Grugliasco (Ilustrační foto)

FOTO: Maserati

Problémy společnosti způsobila klesající poptávka v Číně, na jednom z největších světových trhů pro drahá auta. Podle informací, které dle Automotive News poskytlo Maserati odborům, za poklesem zájmu zákazníků stojí změna zákonného rámce vztahů mezi čínskými dealery a výrobci aut.

Analytik Felipe Munoz ze společnosti Jato Dynamics komentoval situaci slovy, že tento segment rychle roste, ale prodeje modelu Levante „padají rychleji, než by se v tento moment v životním cyklu vozu dalo čekat”. „Je to těžké vysvětlit, ale pro automobilku to je znepokojující,” dodal.

Továrna Maserati - Grugliasco

Továrna Maserati – Grugliasco (Ilustrační foto)

FOTO: Maserati

Maserati vyrábí sedany Ghibli a Quattroporte v továrně v Grugliasku. Zmíněná továrna stojí už od 15. prosince a znovu se rozběhne až 15. ledna. V Modeně, kde se vyrábějí sporťáky Granturismo a Grancabrio, mají pauzu od 15. prosince do 8. ledna, a továrna v Mirafiori, kde vznikají modely Levante, stojí od 20. prosince do 15. ledna 2018.

Továrnu v Grugliasku jsme měli v minulosti příležitost navštívit. Dozvěděli jsme se, že z výrobní linky sjede nové auto každých šest minut – alespoň v té době tomu tak bylo. [celá zpráva]