Vizuálně povedený fastback, tedy automobil s výklopnými celými pátými dveřmi (podobně jako octavia), ovšem evokující klasický sedan, se vyrábí v Koreji. Zájemci o nový automobil si na něj počkají čtyři měsíce.

Stinger není vysloveně sportovní model, jde spíše o sportovně laděné GT s poháněnou zadní nápravou, eventuálně s pohonem všech čtyř kol. Mimochodem, naladění podvozku (McPherson vpředu a pětiprvkové zavěšení vzadu) šéfoval Albert Biermann, který kdysi totéž dělal pro BMW. Stinger se - stejně jako mnoho soudobých automobilů - testoval na severní smyčce závodního okruhu Nürburgring.

Video

BEZ KOMENTÁŘE: Kia Stinger GT

Zdroj: Kia

Šestiválec a zadokolka nelze

Stinger je nabízen s celkem třemi motorizacemi: dvoulitrovým čtyřválcem, 3,3litrovým šestiválcem nebo s naftovým čtyřválcem o objemu 2,2 litru. Převodovka je výhradně samočinná osmistupňová a coby problém vidíme i to, že nemůžete mít V6 v kombinaci s pohonem zadních kol, ale nepochopitelně jenom jako „čtyřkolku”. A třeba v Anglii tuto kombinaci nabízejí...

Kia Stinger GT

Kia Stinger GT

FOTO: Kia

Kia Stinger GT

Kia Stinger GT

FOTO: Kia

Základní cena se nevejde do miliónu korun, při porovnání s prémiovými konkurenty z vyšší střední třídy ale zjistíte, že stinger je vlastně docela levný. V základu má 18palcová kola, výbavový stupeň GT (tedy výhradně verze s V6) mají o palec větší. Samosvorný diferenciál se dodává výhradně k dvoulitrovému benzínovému čtyřválci. Základní výbava obsahuje vše myslitelné, připlácí se tak pouze za lepší kožené čalounění a metalický lak, v obou případech po 20 tisících korunách.

Technická data a prodejní ceny Kie Stinger
Motor2,0 T-GDI
3,3 V6 T-GDI
2,2 CRDi
Typ
zážehový čtyřválec
zážehový šestiválec
 vznětový čtyřválec
Výkon [kW/k]188/255/6200 272/370/6000
147/200/3900
Toč. moment [Nm]353/1400-4000
520/1300-4500
440/1750-4000
0-100 km/h [s]6,0
4,9
7,6
Max. rychlost [km/h]240
270
230
Prodejní cena [Kč]
1 099 980
1 399 980
1 149 980