Článek
Vizuálně povedený fastback, tedy automobil s výklopnými celými pátými dveřmi (podobně jako octavia), ovšem evokující klasický sedan, se vyrábí v Koreji. Zájemci o nový automobil si na něj počkají čtyři měsíce.
Stinger není vysloveně sportovní model, jde spíše o sportovně laděné GT s poháněnou zadní nápravou, eventuálně s pohonem všech čtyř kol. Mimochodem, naladění podvozku (McPherson vpředu a pětiprvkové zavěšení vzadu) šéfoval Albert Biermann, který kdysi totéž dělal pro BMW. Stinger se - stejně jako mnoho soudobých automobilů - testoval na severní smyčce závodního okruhu Nürburgring.
Šestiválec a zadokolka nelze
Stinger je nabízen s celkem třemi motorizacemi: dvoulitrovým čtyřválcem, 3,3litrovým šestiválcem nebo s naftovým čtyřválcem o objemu 2,2 litru. Převodovka je výhradně samočinná osmistupňová a coby problém vidíme i to, že nemůžete mít V6 v kombinaci s pohonem zadních kol, ale nepochopitelně jenom jako „čtyřkolku”. A třeba v Anglii tuto kombinaci nabízejí...
Základní cena se nevejde do miliónu korun, při porovnání s prémiovými konkurenty z vyšší střední třídy ale zjistíte, že stinger je vlastně docela levný. V základu má 18palcová kola, výbavový stupeň GT (tedy výhradně verze s V6) mají o palec větší. Samosvorný diferenciál se dodává výhradně k dvoulitrovému benzínovému čtyřválci. Základní výbava obsahuje vše myslitelné, připlácí se tak pouze za lepší kožené čalounění a metalický lak, v obou případech po 20 tisících korunách.
Technická data a prodejní ceny Kie Stinger | |||
---|---|---|---|
Motor | 2,0 T-GDI | 3,3 V6 T-GDI | 2,2 CRDi |
Typ | zážehový čtyřválec | zážehový šestiválec | vznětový čtyřválec |
Výkon [kW/k] | 188/255/6200 | 272/370/6000 | 147/200/3900 |
Toč. moment [Nm] | 353/1400-4000 | 520/1300-4500 | 440/1750-4000 |
0-100 km/h [s] | 6,0 | 4,9 | 7,6 |
Max. rychlost [km/h] | 240 | 270 | 230 |
Prodejní cena [Kč] | 1 099 980 | 1 399 980 | 1 149 980 |