Automobilka s velkým zpožděním v roce 2014 kvůli problémům se zapalováním svolala do servisů milióny vozů, ačkoli o problémech s přepínačem u zapalování věděla nejméně od roku 2001. Kvůli závadě se přepínače zapalování mohly za určitých okolností samovolně přesunout ze zapnuté polohy do vypnuté, což zastavilo motor a vyřadilo většinu systémů napájených elektřinou, včetně posilovače řízení, posilovače brzd a airbagů. Kvůli tomuto nedostatku zahynulo nejméně 124 lidí a 275 bylo zraněno.

V roce 2015 automobilka vyplatila 900 miliónů dolarů, aby zastavila trestní stíhání kvůli postupu, jímž řešila problémy s vadnými přepínači zapalování u řady svých vozů. Souhlasila i s tříletým dozorem nezávislých orgánů. Obviněn tehdy nebyl nikdo, šéfka společnosti Mary Barraová ale kvůli tomu propustila 15 lidí včetně osmi vedoucích pracovníků.

O tom, že spínač zapalování představuje bezpečnostní poruchu, automobilka podle obvinění věděla už v roce 2004. Se svoláváním aut k opravě ale začala až v únoru 2014.